5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Azzal, hogy az RTL Klub immár második hétvégén tett vasárnapra is egy X-Faktor adást, sok nézőt vitt el a TV2 legsikeresebb műsorától, a Sztárban sztártól.

Az RTL-es műsorok kapcsán úgy tűnik kissé mellé lőttünk az utóbbi időszak tévés elemzéseiben. Kezdődött a dolog azzal, hogy az X-Faktor várható nézettségét kissé alábecsültük. Az ugyan várható volt, hogy válogató részeket sokan fogják nézni, mert a kárörömre mindig is fogékonyak voltak a nézők, és ebben a szakaszban bizony sok tehetségtelen önjelölt énekes szerepel. Az azonban meglepetés volt, hogy a kereskedelmi tévéműsorokat tekintve az év legnézettebb programja lett. Ezek után viszont lehetett arra számítani, hogy a műsorban szereplő énekesek végső kiválasztása már kevesebb nézőt érdekel, ami végül be is következett, ám az, hogy a heti két adás egymás után két hétvégén is jó számokat hoz, számunka ismét meglepetést okozott. Márpedig a mögöttünk hagyott héten mind a szombati, mind a vasárnapi műsor jól szerepelt, és megismételte korábbi nézettségét a műsor.  

A szombat esti mentorházas epizód a 18-49-es korosztályban 32,3 százalékos közönségarányt ért el. A kimagasló nézettségnek is köszönhetően az RTL Klub és versenytársa közötti szombat esti főműsoridős különbség 18,1 százalékpont volt az RTL Klub javára. A vasárnap este is az RTL Klub magabiztos győzelmét hozta: az X-Faktor utolsó mentorházas adása 25,2 százalékos SHR-t hozott a fő kereskedelmi célcsoportban, a két csatorna főműsoridős közönségaránya így 12,4 százalékpontos különbséget mutatott.

Tovább robog az X-Faktor
Tovább robog az X-Faktor

Visszatérve a fent emlegetett tévedésekre, szakmailag azt mondhatjuk, hogy jóval kisebb jelentőségű volt, hogy az első adás alapján volt egy olyan tévképzetünk, hogy a Való Világ ezúttal talán picit magasabb nívót hoz. Ebben persze tudat alatt benne lehetett, hogy egy korábbi, a negyedik évad miatt most kapott jogerősen tetemes pénzbírságot a csatorna. Ezzel szemben egy hét után kijelenthetjük, hogy jó eséllyel a magyar kereskedelmi tévézés legdurvább trash valóságshowját hozta össze az RTL. A médiavállalat egyik kábelcsatornáján, az RTLII-n futó műsor ugyanakkor - talán éppen ezért - erősen indult, az elmúlt héten a hétköznap 22:00-kor jelentkező adások a 18-49 éves korosztály körében 6,6 százalékos közönségarányt hoztak az RTLII-nek. A műsor három hétköznap este is nézettebbnek bizonyult a TV2 hasonló idősávban futó programjainál. A legnagyobb különbség szerdán este volt.

Természetesen a TV2 is próbálkozik, így például az általunk is legígéretesebbnek tartott hétköznapi műsorát folytatni fogja. Más kérdés, hogy A legbátrabb páros című műsortól vélhetőleg a csatorna is jóval többet várt, nem véletlenül forgattak le belőle két évadot. Ahogy arról korábban az mfor.hu is írt, a Majka-Till Attila páros által vezetett műsor jól kezdett, hiszen első adása megnyerte a műsorsávját az RTL Klubon adott Survivor ellen, ám utána lemorzsolódott a nézettség, és a 18-49-es korosztályban a csatorna főműsoridős átlagát alig meghaladó számokra volt képes. Nagy csoda nem várható a második szériától sem, ám vannak olyan szereplők, akiken esetleg röhögnének a nézők, így akár némi előrelépés is elképzelhető. Ebben ugyanis Berki Krisztián, Cooky, Aurelio és Weisz Fanni is szerepel majd a párjával.

A hét krónikájához hozzátartozik, hogy véget ért a Survivor, melynek meglepő módon a kereskedelmi célcsoportban nem a pénteki fináléja, hanem a szerdai adása lett a legnézettebb. A héten már a Konyhafőnök újabb évada fut majd hétköznaponként, és ha a korábbi statisztikákat vesszük alapul, akkor továbbra is arra számíthat az RTL, hogy a tévék előtt ülő 18-49 évesek ötöde ezt fogja nézni.

Érdekes volt a sportműsorok alakulása is. Nem okozott túl nagy meglepetést, hogy a hétvégi Forma 1-es verseny lett a kategória győztese. A Brazil Nagydíj helyzetét egyébként nehezítette, hogy az időeltolódás miatt részben átfedésbe került a két nagy csatorna legnépszerűbb műsoraival (X-Faktor, Sztárban sztár), ám így sem teljesített rosszul. A sportműsorok közül a szerdai BL meccs hozta a második legjobb nézőszámot, míg a harmadik helyre a Vidi EL-meccse került. Érdemes ugyanakkor megemlíteni, hogy a magyar bajnok továbbra sem generál olyan érdeklődést, mint amire a Bajnokok Ligája élcsapatai képesek.

 

 

A 45. heti számokat összefoglalva, azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben, ahogy azt fent jeleztük ismét hét estét nyert meg az RTL Klub. Igaz, az egy héttel korábbi nagy ugrás után az RTL közönségaránya némileg csökkent, és ezúttal 17,6 százalék lett. A TV2 eredménye is csökkent, ezúttal a főműsoridőben a tévé előtt ülők 9,1 százaléka nézte átlagosan a csatornát. A Való Világ sikere fordított módon éreztette a hatását az RTL-es kábelcsatornáknál, hiszen mind a F+ (4,4% SHR), mind pedig a Cool (3,2% SHR) közönségaránya csökkent. Eközben minimális mértékben erősödött a Viasat3 (2,4% SHR). Önmagához képest nagyot emelkedett a Duna TV, amelyben természetesen az alacsony bázis játszott szerepet, a főműsoridős közönségaránya 1 százalék lett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!