Az elmúlt években egyre szélesebb tömegek rendelnek internetes webáruházakból, miközben a vállalkozások egyre nagyobb része teszi elérhetővé termékeit saját weboldalán vagy online piactereken. Az internetes kereskedelem fejlődésével és térnyerésével nagyot nőtt a különféle postai szolgáltatások iránti kereslet, de a felhasználói igények is átalakultak, a címzettek ugyanis egyre kevésbé szeretnének fix időpontban várni a kézbesítőkre. A közlemény szerint a szolgáltatók gyorsan reagáltak, és az elmúlt időszakban folyamatosan bővítették csomagátvételi pontjaik és automatáik számát, egyre több helyen kínálva rugalmasabb átvételi lehetőségeket.
Az NMHH a Magyarországon működő postai szolgáltatók nyilvántartó és felügyeleti szerveként rendszeresen közzéteszi a hazai postai piac fejlődésével kapcsolatos adatait és elemzéseit. A hatóság aktuális kimutatása a legnagyobb postai szolgáltatók csomagpont- és csomagautomata-infrastruktúráját vizsgálta meg.
Fotó: Foxpost
A legfrissebb adatok alapján jelenleg a Foxpost-Packeta csoporté a legnagyobb hálózat, azonban a GLS és a SameDay is jelentős beruházásokkal bővítette saját infrastruktúráját, tekintélyes alternatív kézbesítési hálózatot kiépítve a magyar piacon. A felmérés szerint a nagy szolgáltatók mostanra csaknem az egész országot lefedték átvételi pontjaikkal és csomagautomatáikkal, így már a kisebb településeken élők is választhatnak rugalmasabb kézbesítési módokat. Ezek a lakosság és a szolgáltatók körében is egyre kedveltebbek, hiszen jelentősen csökkentik a futárok leterheltségét, a postai szolgáltatók számára pedig lehetővé teszik, hogy kedvezőbb árú és rugalmasabb alternatívákat kínáljanak az ügyfeleiknek – tették hozzá.
Az NMHH a postai szolgáltatók hálózati adatszolgáltatásai alapján folyamatosan összegzi és elemzi a magyarországi csomagpontok és csomagautomaták megoszlását, a legtöbb csomagot továbbító szolgáltatók csomagautomata- és csomagponthálózatáról készített hatósági kimutatás a hálózati adatok változása függvényében rendszeresen frissül. (MTI)