3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány csütörtökön partnerségi szerződés aláírásával megújította a 2012-ben megkezdett stratégiai együttműködést a Coca-Cola HBC Magyarországgal.

Az új megállapodást a kormány képviseletében a külgazdasági és külügyminiszter írta alá. Szijjártó Péter az együttműködés megerősítését azzal indokolta, hogy a Coca-Cola magyarországi vállalata a következő évekre 30 milliárd forintos fejlesztési programot tervez. Ebből 10 milliárd forint jut az értékesítési hálózat fejlesztésére, míg az összeg nagyobbik részét kapacitásbővítésre fordítják. Így hamarosan Dunaharasztiban jöhet létre a cég legnagyobb közép-európai gyártóbázisa - tette hozzá.

A miniszter szerint a beruházás húzóerő lehet a belföldi élelmiszeripar számára, hiszen fejlett digitális megoldásokat és eddig ismeretlen robottechnikát honosít meg. Jelentős mértékben járul hozzá az exportteljesítményhez is, mivel az itt gyártott termékeket 26 államban értékesítik - emelte ki. Szijjártó Péter a foglalkoztatásban is fontos partnernek nevezte a nagyvállalatokat, hiszen jelentős részben nekik köszönhető, hogy a válság ellenére sem nőtt a munkanélküliség, miközben világszerte 114 millió álláslehetőség szűnt meg tavaly.

Magyarország - mondta a miniszter - a pénzosztogatásnál hatásosabb eszközt választott, amikor a gazdaságfejlesztés mellett kötelezte el magát, de ehhez kellenek a vállalati együttműködések is. A kormány 88 stratégiai partnere a megállapodások aláírása óta 17 ezer munkahelyet hozott létre, beszállítói programokat és képzési programokat hirdetett, megerősítette a kapcsolódását a belföldi gazdaság szerkezetéhez - mutatott rá Szijjártó Péter.

A Coca Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy a megújított megállapodás megteremti a hosszú távú együttműködés lehetőségeit. Békefi László tájékoztatása szerint a beruházás új gyártósorok beszerzését, logisztikai fejlesztéseket, technológiai korszerűsítéseket foglal magában. Az aláíró felek munkacsoportot is létrehoznak, amely élelmiszeripari, népegészségügyi, fenntarthatósági kérdéseket vizsgál, és keresi a hulladékmentes ásványvíz- és üdítőital-gyártás lehetőségét. Hozzátette, hogy a Coca-Cola jelentős tapasztalatokat halmozott föl a csomagolási hulladékok visszaszorítása területén, és ma már minden csomagoló anyaga újrahasznosítható.

Pánczél Károly országgyűlési képviselő (Fidesz) hangsúlyozta, hogy a Coca-Cola 2012 óta is már csaknem 30 milliárd forint befektetést hozott Magyarországra, termékeihez pedig nagyrészt itteni alapanyagot használ föl. Az együttműködés helyi szinten is előnyös mindkét fél számára, hiszen a dunaharaszti telephely közúti összeköttetésének fejlesztéséhez az önkormányzat is hozzájárult, a Coca-Cola pedig jelentős részt vállal a helyi közösségek támogatásából - tette hozzá. Az 1993-ban létesült Coca Cola HBC Magyarország Kft. 2018-ban 131,5 milliárd forintos, 2019-ben 138 milliárd forintos forgalmat ért el. Az adózott eredmény mindkét évben meghaladta a 9 milliárd forintot. A vállalat legutóbb 2020 végén jelentett be fejlesztést. A 300 millió forintos kapacitásbővítés 20 százalékkal növeli a zalaszentgróti ásványvíz-palackozó teljesítményét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!