3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szándéknyilatkozatot írt alá a svájci központú Stadler Rail Group és a Mészáros Csoport közös vegyesvállalat létrehozásáról - teher- és tartálykocsikat gyártanak majd, de személykocsik összeszerelése is szóba jöhet.

A két cég közös közleményben azt írja: a magyarországi telephellyel működő svájci-magyar vegyesvállalat fő profilja a tervek szerint vasúti teher- és tartálykocsik gyártása lesz hazai és nemzetközi piacokra. A közleményben kiemelték, hogy a gyártás során kiemelt cél a lehető legszélesebb hazai beszállítási láncolat kiépítése. A vegyesvállalattal létrehozott kapacitás az alaptevékenység mellett alkalmas lesz személyszállító nagyvasúti járművek szervizelésére és összeszerelésére is.

A közös vállalat 2023-ig megközelítőleg 500 magyarországi munkahely megteremtését célozza meg, továbbá - a magyarországi hozzáadott értéket szem előtt tartva - kiemelten törekszik helyi fejlesztési és mérnöki kapacitás létrehozására. Ennek elősegítése érdekében a közös vállalkozás magyarországi egyetemekkel duális képzési modell és program bevezetését is elő kívánja mozdítani - írják a közleményben.

Lázár János, a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos átveszi Dunai Zoltántól, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától egy tram-train szerelvény makettjét az első vasút-villamost bemutató sajtótájékoztatón 2021 januárjában. A társaság a jövőben a Mészáros csoporttal együtt gyárt majd vasúti kocsikat. Fotó: MTI/Ujvári Sándor
Lázár János, a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos átveszi Dunai Zoltántól, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától egy tram-train szerelvény makettjét az első vasút-villamost bemutató sajtótájékoztatón 2021 januárjában. A társaság a jövőben a Mészáros csoporttal együtt gyárt majd vasúti kocsikat. Fotó: MTI/Ujvári Sándor

Egy gyümölcsöző kapcsolat kezdete

A közlemény a svájci céget úgy mutatja be: a Stadler Rail Group a svájci Bussnangban található székhelyű vasútijármű-gyártó cég, melynek neve egybeforrt a csúcstechnológiával gyártott elővárosi és regionális, valamint városi és villamos járművek gyártásával. Szerviz-, illetve gyártási tevékenységével a világ 19 országában jelen lévő vállalatcsoport csaknem 12 000 főt foglalkoztat világszerte, amelyből 800-an a vállalat hazai telephelyein dolgoznak. Magyarországon a vállalat eddig összesen 195 vasúti járművet értékesített, az utazóközönség a FLIRT típusú alacsonypadlós- és KISS típusú emeletes villamos motorvonatairól, illetve a jövő évben forgalomba álló Citylink traim-train járműveiről ismerheti.

A Mészáros Csoportról a közlemény azt emeli ki: a társaság több vasútipari céggel is rendelkezik, a vegyesvállalatban a cégcsoport egyik legdinamikusabban fejlődő vasútépítési cége, a V-Híd Zrt. vesz részt, amely az ország több pontján valósít meg európai uniós és hazai finanszírozású vasútépítési projekteket. A társaság fő tevékenysége a vasútépítés, vasúti pályaépítés és korszerűsítés. A V-Híd Zrt. az elmúlt öt évben csaknem 6 milliárd forintot fordított beruházásra, eszközök és gépek beszerzésére. A svájci-magyar közös vállalat létrehozásával a V-Híd Zrt. beszáll a vasúti járműipar piacára, bővülő tevékenységének köszönhetően pedig a régiós vasútipar megkerülhetetlen szereplőjévé kíván válni - tájékoztattak a közleményben.

Erre egyébként valóban jó esélyük van, Mészáros Lőrinc érdekeltségei folyamatosan erősítették jelenlétüket a vasútépítés terén, és nem is ok nélkül: már júniusi cikkünkben is több tízmillárd forint értékű elnyert közbeszerzésről számolhattunk be.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!