Az Index úgy tudja, az RM International Zrt.-ből, a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.-ből és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-ből álló konzorcium az a titokzatos nyertes, aminek nevét nem akarta elárulni Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Pekingben.
A miniszter csak annyit közölt csütörtökön: egy kínai-magyar konzorcium lett a befutó, a kínált ár elfogadható.
Az Mfor.hu ezzel együtt úgy tudja, a tender eredményének megfellebbezési határideje még nem járt le, ezért sem hozták még nyilvánosságra a nyertes konzorcium nevét.
A tervek szerint az év végén, 2020 elején kezdődhet a kivitelezési munka. Május 25-ig pedig megkötik a kivitelezési szerződést, amely akkor lép hatályba, amint a kínai Eximbank és a magyar kormány közötti hitelszerződésről is sikerül minden részletben megegyezni, ami várhatóan nyár közepéig megtörténik. A hatálybalépéstől számított öt éven belül pedig a teljes beruházás lezárulhat.
Az Index cikke szerint a most alapított társaság fő profilja a vasútépítés, tulajdonosai a Mészáros és Mészáros Kft., valamint az R-KORD Kft. Az RM International képviseletére jogosultak között ott van Mészáros Lőrinc nagyobbik lánya, Mészáros Beatrix. Rajta kívül Halmi Tamás, aki Mészáros-birodalom több cégében is vezető posztot tölt be, például a Mészáros és Mészáros Kft. ügyvezetője, Mátrai Erőmű igazgatósági tagja és a Mediaworks felügyelőbizottsági tagja, illetve Sárváry István, aki szintén ügyvezető a Mészáros és Mészárosban.