A Magyar Közút Nonprofit Kft. még június közepén tett közzé felhívást hidak felújítására irányuló munkák elvégzésére az idei év vonatkozásában, ennek eredménye kedden reggel jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben. Eszerint a nettó 3 milliárd forintos keretszerződést két vállalkozóval kötötték meg október 16-án:
- az erdőkertesi székhelyű Egomax Építőipari Kft.-vel,
- valamint a herceghalmi székhelyú Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó Kft.-vel.
Utóbbi társaság az ismertebb, hiszen egyedüli tulajdonosa a felcsúti milliárdos, Mészáros Lőrinc testvére, Mészáros János, aki igazán nem panaszkodhat a Híd-Tám októberi teljesítményére. A közbeszerzési hatóság oldala szerint október elsején kötött meg egy nettó 2,48 milliárd forint értékű szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel a székesfehérvári vasútállomány gyalogos felüljárójának kivitelézésére.
Hogy a cég csillaga felívelőben van az elmúlt időszakban, nemcsak ez a két októberi szerződés mutatja meg, de a gazdasági eredményei is. 2018-ban ugyanis 5,8 milliárd forint árbevételt könyvelhetett el a Kft. az előző évi 2,7 milliárd után. 2016-ban pedig ehhez képest "szerény" 712 millió forint folyt be a cég kasszájába. 2018-at egyébként 221 milliós tiszta nyereséggel zárta a cég.
Az Egomax Kft. végső tulajdonosa a mosonymagyaróvári Bodor Jenő, aki több, építőiparban érdekelt cégnek is egyedüli tulajdonosa. Érdekesség, hogy a kizárólagos tulajdonában lévő Hídépszolg Kft. és az Ironbridge Kft. lesz a bevonva alvállalkozóként a hídkarbantartási munkálatokba.
Visszatérve a mostani kontraktusra, mivel keretszerződésről van szó, nem garantált, hogy a teljes keretösszeg a nyertes vállalkozókhoz fog kerülni, az ajánlatkérő, a Magyar Közút annak 70 százalékban történő lehívására vállalt kötelezettséget a hirdetmény szerint. Vagyis nettó 2,1 milliárd forint biztos a nyertesek számlájára fog kerülni.