4p

A Fal teljesen esélytelen a Bezár a bazár ellen, így a hétköznap estéken a TV2 lett a legnézettebb csatorna.

A Fal első szériája nem túl szerencsés csillagzat alatt indult, hiszen a műsornak meg kellett küzdenie a Piramissal, ami gyakorlatilag egy-egyben koppintotta Balázsék vetélkedőjének formátumát. Csakhogy a Piramis másfél hónap fórral indult és hiába A Fal az eredeti, a nézők inkább Stohl András műsorát választották. Az RTL azonban nem akarta ilyen könnyen elengedni a vetélkedőt, arról nem beszélve, hogy a jogdíjak és a díszlet sem kétfilléres befektetés, így a múlt héten ismét nekifutottak. Sebestyén Balázs műsora azonban most talán még rosszabbul járt, mint néhány hónappal ezelőtt.

A Tilla és Majka fémjelezte TV2-s vetélkedő ugyanis nagyon lendületben van, amely még a Konyhafőnök ellenében is viszonylag jó számokat hozott. Így bejött az, amit az mfor.hu előre jelzett, vagyis A Fal most sem tudta az RTL-re vinni a nézőket, a vetélytárs vetélkedője ugyanis sokkal erősebben teljesített. A manapság kifejezetten magasnak számító 20 százalékos közönségarányt közelítette a Bezár a bazár, ami azt jelzi, hogy a nézők egyértelműen állást foglaltak, hogy melyik vetélkedőt kívánják május közepétől nézni.

Nagyon megy Majkáék vetélkedője
Nagyon megy Majkáék vetélkedője


A TV2-n egyébként a gameshow az utána következő műsorokat is segítette, így, ha az Ördög Nóra féle Vigyázat, szülővel vagyok nem is táltosodott meg, a számait a korábbi csapnivaló szinthez képest sikerült valamelyest kozmetikázni. A szórakoztató műsor gyengélkedése egyben azt is jelzi, hogy a vele egy idősávban futó Barátok közt rendre megelőzte. Más kérdés, hogy Berényiék szappanoperája sem produkált olyan számokat, amely érdemben felhúzta volna az RTL átlagos közönségarányát.

Az RTL számára minden esetre komoly fejtörést okozhat, hogy miként hódítsák vissza a nézőket a hétköznap estéken. Felmerülhet persze, hogy nem borítják az eredeti terveket, és a mostani műsorstruktúrát hagyják futni a következő három hétben. Utána pedig a június közepén kezdődő labdarúgó világbajnokság valószínűleg úgyis megkavarja a lapokat. A másik lehetséges forgatókönyv, hogy A Fal ugyan marad, de megint elkezdik az egyes műsorokat ide-oda csúsztatni, ami ugyanakkor az év elején nem sok sikert hozott.

A hétvégéken kicsit fordított a helyzet, hiszen a szombati napokat a csatorna rendre hozza a sajátgyártású sorozataival. Az év korábbi részében a Mi kis falunk tarolt, most pedig a Tanár című sorozat hoz erős számokat. Ennek köszönhetően az RTL a hétvége első estéit (a 18-49 éves korcsoportban 19 és 23 óra között) rendre nagy fölénnyel nyeri.

Érdekesen alakulnak a vasárnapok, hiszen ott a TV2-nek van elvileg jolly joker műsora, a Nagy Duett. A zenés showműsorról balgaság lenne azt írni, hogy milyen rosszul szerepel, hiszen a teljes népességben rendre a legmagasabb nézőszámokat éri el. Ez azonban a korábbi évadok számaitól elmarad. Az sem optimális a csatorna szempontjából, hogy a kereskedelmi célcsoportban már korántsem megy olyan jól a Nagy Duettnek, a műsor ezúttal például csak a rangsor negyedik helyére volt jó.


A 20. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub tovább esett, a csatornát a képernyők előtt ülők 12,4 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), míg a TV2 közönségaránya 12,1 százalék volt. Némileg javított az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amely 5,3 százalékos átlagos közönségarányt ért el, egyet lépett előre a Cool is, amely 3,5 százalékot hozott. Ugyanilyen közönségaránnyal büszkélkedhetett a Viasat3 is. A Duna TV-t egy héttel korábban az Eurovíziós Dalverseny felhúzta, most viszont ismét eltűntek az aktív korú nézői, a közönségaránya 0,8 százalékra esett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!