2018. október 16. 18:51
mfor.hu

Az X-Faktor idei első adása is nagyon erős nézettséget hozott, a második viszont még erre is rátett egy lapáttal. Az RTL ráadásul talált izgalmas előadókat, és olyanokat is akiken lehet hüledezni.

Az X-Faktor szerkesztői idén sem bízták a véletlenre az első adások sikerét. Ekkor ugyanis a jóhangú jelöltek megtalálásánál többet hozhat, ha olyanok is képernyőre kerülnek, akik nem feltétlen aranytorkúak, viszont lehet rajtuk hüledezni, vagy kárörvendő módon nevetni. A totálisan reménytelen jelöltek között persze feltűntek olyanok is, akik az internet "sötét bugyraiból bújtak elő". Nagy kérdés, hogy az olyan szimpatikus, de teljesen reménytelen arcok, mint Szintiboy, aki jó pár műsorban megfordult, és a Youtube-on is komoly múltja van, önnként megy el egy tuti bukó selejtezőre, vagy a szervezők bevetnek ösztönzőket. De véleményünk szerint az ilyen hirhedt internetes sztár kategóriát képviselte K.O. Laci, Futyi vagy éppen P. Violetta.

Sikerült azonban feltörekvő internetes tehetséget is találnia a műsornak, aki valódi netes sztárnak számít. Nemazalány (Halastyák Fanni) esetében ráadásul az a kicsit komikus helyzet állt elő, hogy a Petőfi Sándor című számát a Youtube-on többször játszották le, mint a zsűri három tagjának (Puskás Peti/Biebers, Gáspár Laci, Radics Gigi) legjobban menő számát összesen. Nézettségi szempontból az RTL vele biztos, hogy nagyot fogott, ennél már csak akkor tudták volna a fiatalok körében magasabbra tenni a lécet, ha a Follow the flow, vagy napjaink elsőszámú netes kedvencét Hirót szervezik be a műsorba. Az persze menet közben majd kiderül, hogy Nemazalány a csatorna új Jimmy fia Krisztiánja lesz, vagy valóban tehetséges, de amíg ez kiderül, addig valószínűleg sok tizenéves oda ül majd a képernyők elé. Ez pedig esélyt ad a műsornak arra, hogy a kezdeti magasabb érdeklődést a későbbi műsorokban is fent tudják tartani, amíg mást/másokat felépítenek.

Bejöttek az internetes sztárok az X-Faktornak - Szintiboy most is hozta a formáját Bejöttek az internetes sztárok az X-Faktornak - Szintiboy most is hozta a formáját

A csatorna szempontjából egyébként az X-Faktor kirobbanó nézettségére óriási szükség volt, mert a TV2 új műsorstruktúrája a korábbiaknál jóval erősebben teljesített. Az, hogy hétfőn a Ninja Warrior Hungary erősen felfele húzta a csatorna átlagos közönségarányát, talán nem számít meglepetésnek, hiszen az ügyességi műsornak az első évada is kiemelkedő nézettség mellett futott. Annak mutatótól az új széria statisztikái elmaradtak, ráadásul a műsor a Survivor-rel együtt indult, és az első órát az RTL túlélő showja nyerte. Igaz, 8 órától a Ninja Warrior átvette a vezetést, és ennek révén a főműsoridős időszakot is a TV2 nyerte hétfőn a számukra nem annyira fekvő 18-49 éves korcsoportban is.

Az október 8-án elindított új programstruktúra első napján a Ninja Warrior műsorsávjában és a 18-49-es főműsoridőben volt piacvezető a csatorna, kedden viszont már minden célcsoportban nyerte a teljes napot és a főműsoridőt a TV2. A csatorna keddi legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportban A legbátrabb páros bemutatkozó adása a kereskedelmi célcsoportban hasonlóan teljesített, ráadásul ezt a műsort az idősebb korosztály is hasonlóan szerette. Bár kicsit elnyújtott, és néhol erőltetett volt a celebeket ijesztgető műsor, összességében erősnek tűnt, és jó eséllyel a továbbiakban is a csatorna átlaga felett teljesíthet majd.

Jól indult az IKO vadonatúj vígjátéksorozata, a Bogaras szülők is. Az első epizódot a 18-59 éves tévénézők 12,4%-a választotta, amivel az új széria rögtön a napi műsor toplista 7. helyén nyitott. Ráadásul kedden jól indult az IKO vadonatúj vígjátéksorozata, a Bogaras szülők is, igaz ez is inkább az aktív korosztály esetén volt népszerűbb.

Érdekes viszont, hogy a hét második fele mennyire nem jött össze a csatornának, pedig ott sem spóroltak a munícióval. Korábban a cuki gyerekek többnyire jó számokkal párosultak a TV2 programjainál is, ám most a Mit tenne a gyereked? elég döcögősen indult, és lefele húzta a csatorna átlagát mind szerdán, mind csütörtökön. Ennél is rosszabb volt a helyzet a Sztárok és párok című vetélkedővel, amely ugyan faék egyszerűségű, a nézőknél mégsem jött be, csütörtökön kifejezetten gyengén muzsikált Kasza Tibi műsora.

Nem tudott kiugró számokat hozni a Csak show és más semmi sem pénteken, pedig számunkra kevésbé tűnt gagyinak, mint a hasonló alapötletre építő és az RTL-en vasárnap esténként futó Szenzációs négyes. Megnyerte ugyanakkor pénteken a műsorsávját a tavaly sikeresen bemutatkozott Korhatáros szerelem második évadának nyitó része. Más kérdés, hogy az este 10 órás kezdés nem biztos, hogy ideális, a késői időpontban (még ha péntekről is van szó) sokkal nehezebb megtartani a nézőket.

Szombaton, ahogy azt fent jeleztük, az X-Faktor mindent vitt. A nézettsége a teljes lakosság esetén 1,3 millió lett, ami még 100 ezer emberrel több, mint a nyitó produkció. Emiatt aztán a kutya sem volt kíváncsi a gyerekekkel készülő főzős műsorra a Masterchef Juniorra, ami a TV2-n ment. Míg a készülékek előtt ülők 35,6 százaléka az RTL tehetségkutatóját nézte, addig a gasztroműsorra csupán a nézők 5,2 százaléka kapcsolt. Vasárnap fordult a kocka, hiszen a Sztárban sztár lett a legnézettebb műsor, de a dominanciája nem volt olyan nyomasztó, mint egy nappal korábban az X-Faktoré. Érdemes azt is megjegyezni, hogy a Sztárban sztár idei szezonnyitójának számai elmaradt az egy évvel korábbi első adástól, akkor ugyanis egymillió felett volt a teljes népességben a nézőszám, míg most ennél 200 ezerrel kevesebben nézték.

A TV2 részsikerei mindenesetre a szeptemberinél jóval szorosabbá tették a versenyt. Ráadásul több új produkcióval is készül a csatorna. Ezek közül egy egzotikus környezetben forgatott sport realityről számolt be a csatorna. Az Exatlon azokról az emberekről szól majd, akik nem rettennek meg az extrém fizikai kihívásoktól és képesek rá, hogy a teljesítőképességük határait feszegessék. A formátum számos országban nagy sikert aratott, Brazília, Mexikó, Kolumbia, Románia és az Egyesült Államok után hamarosan  Magyarországon is látható lesz.

 

 

 

A korábbi nyomasztó RTL-es fölény után tehát a TV2 most szorosabbá tette a küzdelmet. Főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) négy alkalommal az RTL Klub, míg háromszor a TV2 lett a legnézettebb csatorna. A két adó között a különbség csökkent, miután az RTL Klub (15,8% SHR) közönségaránya csökkent, a TV2-é (11,5% SHR) pedig nőtt. A heti mutatók alapján az RTL-es kábelcsatornák gyengültek, hiszen mind a F+ (4,7% SHR), mind a Cool (3,3% SHR) közönsségaránya csökkent. Nem tudott az új sorazával egyelőre csodát tenni a Viasat3 sem, amely 2,2 százalékot ért el, míg a Duna TV az 1 százalékos közönségarányt sem érte el.