2018. június 18. 09:42
mfor.hu

A lap szerint komoly átrendeződés jön a kormánymédiában, melynek Andy Vajna lehet a vesztese.

Még a nyáron jelentős átrendeződések jöhetnek a Fideszhez tartozó médiabirodalomban, írja a kormányfőhöz közeli, illetve iparági forrásokra hivatkozva a Népszava.

A lap szerint a NER-es hatalmi-gazdasági koncentráció következő lépéseként Mészáros Lőrinchez kerül a jelenleg Andy Vajna érdekeltségébe tartozó TV2 és a két megyei napilap, a Kisalföld és a Délmagyarország. Ennek az oka a Népszava szerint az, hogy a miniszterelnök elégedetlen a TV2 teljesítményével, mivel egyelőre megszorítani sem sikerült az RTL Klubot, ráadásul a milliárdos állami hirdetésekkel kitömött csatorna állítólag drágán működik.

Állítólag azért is elégedetlenek Vajnával, mert a szintén az ő érdekeltségébe tartozó Bors „nem állt bele eléggé a kampányba.” A filmügyi biztos az értesülések szerint azzal hárított, hogy a bulvárlapját tisztán üzleti alapon akarja működtetni, és nem akar lemondani a baloldali olvasókról, akiket könnyen elveszíthet, ha a Bors átmegy Lokál és Riposzt-módra kormánykorbácsba.



A várható átrendeződés mögött az is állhat, hogy egy elképzelés szerint egy-egy cégbe szerveznék át az összes kormányközeli nyomtatott lapot, a rádiócsatornákat és a televíziókat is, hogy „átláthatóbb legyen a rendszer működése.

A Népszava szerint a közterületi reklámozásban is változások jöhetnek, a Fideszből ajánlatot tettek Simicska Lajos Publimont nevű plakátcége megvásárolására. Ezen a piacon a Publimont mellett csak a francia JCDecaux a jelentős szereplő, náluk futott a teljes kormányzati Soros-kampány, de a lap forrásai szerint „a Fideszben azt szeretik, ha a bevételek náluk csapódnak le”. Simicska állítólag hajlik az eladásra.