Közérdekű pert indított a fogyasztók érdekében a H&M Hennes & Mauritz Ruházati Kiskereskedelmi Kft. ellen a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége, és a pert jogerősen meg is nyerték, áll a FEOSZ csütörtöki közleményében.
Az ügy, mely miatt elindították az eljárást, még 2016. augusztus 18-án történt. Aznap a H&M kiemelkedően kedvező áron kínált a webshopjában bizonyos termékeket - olyannyira, hogy több vásárló rá is kérdezett a cégnél a Facebookon, hogy valódi-e az ajánlat. Mivel pozitív választ kaptak, meg is indították a rendelést, azonban a H&M később több ilyen, pozitív tartalmú visszaigazolást kapott megrendelést nem teljesített, pedig a visszaigazolás tartalma megegyezett a megrendelés tartalmával, tehát létrejött a szerződés, így köteles lett volna a szerződésben foglaltak teljesítésére.
A bíróság megvizsgálta a tömegesen visszautasított és nem teljesített webshopos megrendeléseket, majd jogerősen megállapította, hogy nem volt megfelelő eljárás az, hogy a megrendelt, kifizetett és pozitív tartalommal visszaigazolt termékeket a H&M nem szolgáltatta. A bíróság arra is kötelezte a céget, hogy saját költségén ezen megállapítás közzétételéről gondoskodjon a saját honlapján, oly módon, hogy az az ítélet részére történő kézbesítésétől számított egy évig a honlapon látható legyen.
Olcsón kínálta a nem létező ruhát a H&M, per lett belőle
Amit a magyar cég most jogerősen el is veszített.