3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az állami hirdetések, és kábelszolgáltatóktól érkező díjak révén jelentősen növekedett a TV2 árbevétele, ennek ellenére továbbra is veszteséges volt a médiavállalat.

A TV2 eredményéből kiderül, hogy ugrásszerűen növekedtek a társaság bevételei, hiszen a 2016-os 23,6 milliárdos árbevételt követően 2017-ben ezen a soron 34,5 milliárdot látunk. Az a vállalat vezetőinek korábbi nyilatkozataiból kiderült, hogy a kábelszolgáltatóktól származó bevétel több milliárd forintot jelenthet. Emellett a közelmúltban arról is napvilágot láttak információk, hogy a kormányzat propaganda kampányainak legnagyobb haszonélvezője a TV2, így az innen származó milliárdok is komoly hatással lehettek az árbevétel megugrásában. A társaság által közöltek szerint a hirdetési bevétel az egy évvel korábbi 14,6 milliárdról 18,8 milliárdra ugrott, míg a szponzorációs bevételek 1,6-ról növekedtek 2,44-re. A legkomolyabb bevételnövekedés a terjesztésnél volt, hiszen ott a korábbi közel 4 milliárd után 2017-ben már közel 11 milliárd szerepelt.

Érdemes egyébként a TV2 ezen mutatóját összevetni a nagy konkurens RTL árbevételével. Utóbbi csatorna is látványosan növelte a forgalmát, hiszen a társaság belföldi árbevétele 20 százalékkal ugrott meg, az egy évvel korábbi 24 milliárdról 30 milliárdra nőtt. Az export árbevétel esetében minimális volt a változás 3,927 milliárdról 4,150 milliárdra kúszott fel. A teljes árbevétele tehát a két cégnek nagyon hasonló lett, 34 milliárd forint feletti. Ezt – ha nem tudnánk az állami hátszélről – akár azzal is indokolhatnánk, hogy a két csatorna közötti nézettségi verseny kiegyenlítődött az elmúlt időszakban, és a TV2 által indított 9 új kábelcsatorna révén csoportszinten is jelentősen csökkent a társaságok közötti differencia.

Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója
Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója


A TV2 kiadási adatainál azt láthatjuk, hogy az igénybe vett szolgáltatások értéke soron volt a legnagyobb ugrás, a 2016-os 13,8 milliárdról 18,2 milliárdra nőtt. A TV2, hasonlóan az RTL-hez igyekezett a béreken spórolni, ennek megfelelően a bérköltség soron az egy évvel korábbi 2,97 milliárddal szemben 2,56 milliárdot láthatunk.

A veszteséget egyébként az okozza, hogy a TV2-nél óriási értékcsökkenési leírást hajtottak végre. Ezen a soron a korább vásárolt filmek, sorozatok jogdíjait vezetik ki, és már 2016-ban is brutális, 7,7 milliárdos összeg szerepelt. Ez ugrott meg 2017-ben 12 milliárd forintra.

Az eredmény soron így ismét mínusz lett, igaz a 2016-oshoz képest jóval szerényebb. Míg akkor 6 milliárdos volt a veszteség, ezúttal 1,44 milliárdra rúgott. Néhány egyéb költségelem tovább rontotta a társaság számait, így az adózott eredménynél tavaly előtt és tavaly is végül nagyobb szám szerepelt. A korábbi 7 milliárd után 2017-ben 2 milliárd forintos volt a bukó.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!