2020. január 5. 16:45
MTI

A japán autógyártók közül elsőként a Honda az év közepén megkezdi a részben önjáró, 3-as SAE szintű autók értékesítését.

A SAE (Society of Automotive Engineers) International 2014-ben egy szabvány formájában definiálta az autonóm gépjárművek terminológiáját, illetve megfogalmazta azok szintjeit az automatizáltság tekintetében.

Honda-márkakereskedés (Forrás: Depositphotos) Honda-márkakereskedés (Forrás: Depositphotos)

Olvashatunk vezetés közben

A 3-as szint már magas automatizáltságot jelent, a vezetőnek például bizonyos feltételek mellett nem kell a forgalomra figyelnie, és például olvashat vagy tévét nézhet.

A 3-as SAE szintű autók azonban csak lassú haladás során vagy közlekedési dugóban lehetnek automatapilóta üzemmódban. A vezetőnek kötelező a vezetőülésben ülnie, hogy szükség esetén bármikor visszavegye a gépkocsi irányítását. Ilyen, 3-as SAE szintű autókat az Audi már árusít Japánban.

A legmagasabb SAE-szint az ötös. Az ilyen autókban a tervek szerint már nem lesz kormánykerék és az utasok a hátsó üléseken foglalnak helyet.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.