A jelenleg fejlesztés alatt álló önvezető autók többsége a kifejezetten erre a célra tervezett chipkészletek képességeire támaszkodik, amelyeket külön beszállítók készítenek az autógyártóknak. A Huawei most a RoadReader elnevezésű projektjének keretében azt tesztelte, hogy a cég okostelefonjaiba épített, mesterséges intelligencia által hajtott chipset-je képes lenne-e egy önvezető autót is kiszolgálni. A teszt során kiderült, hogy a Huawei által átalakított Porsche Panamera, amely a Mate 10 Proban már jelenlévő AI-képességeket használja fel - ellentétben más vezető nélküli autókkal - nem csupán észleli az akadályokat, hanem meg is érti környezetét. A jármű a telefon segítségével képes különbséget tenni több mint ezer élő és élettelen dolog - kutya, macska, labda vagy bicikli - között, és megtanulja, hogy mit kell tennie az egyes esetekben. A folyamatban a Huawei által fejlesztett alkalmazáson és az okostelefonon kívül nincs szükség más technológiára, csak az autóba épített, szenzoros automata robotrendszerre, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a fékezést, sebességet és a kormányzást vezérli.
Az önvezető autók közlekedéséhez elengedhetetlen a szupergyors, késleltetés nélküli mobilhálózat (az úgynevezett 5G), a központosított, megfelelően gyors és nagyteljesítményű számítási szerverkapacitás, a kiváló, járművekbe épített érzékelőkkel ellátott fedélzeti rendszer és az ismétlődő helyzetekből tanuló mesterséges intelligencia. A Huawei évek óta több járműgyártóval áll kapcsolatban önvezető járművek fejlesztésében akár az AI-jal ellátott szerverinfrastruktúra, akár a gyors mobilhálózati technológiát illetően.
A német Audival, Volkswagennel zajlanak már közös autós tesztek, az elektromos járműveket gyártó BYD-val pedig a cég idén januárban kezdte meg a mozdonyvezető nélküli vasúti próbautakat Kínában. A Barcelonában most bejelentett RoadReader önvezető autó alkalmazás pedig immár nemcsak a vállalati és üzleti, hanem a végfelhasználókat is célozza.
A Huawei RoadReader projektjét a háromnapos barcelona-i Mobile World Congress-en mutatja be a nagyközönségnek. A résztvevők kipróbálhatják az autó „vezetését” okostelefonjaikkal, megtaníthatják neki különböző tárgyak felismerését és a körülöttük való manőverezést is.