Bár csak 2021-ben alapította a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel az Odu Store Kft. névre keresztelt cégét, története legnagyobb veszteségét hozta össze. Pedig a hegyvidéki üzlet mellett 2023-ban Szántódon is nyitott Orbán Ráhel egy bababoltot, ez azonban egyelőre az eredményen még nem érezteti a hatását.
A cég bevétele ugyan tavaly ötödével, 130 millióról 157 millióra emelkedett, a kiadások ennél nagyobb mértékben nőttek. Anyagjellegűekre 168 millió helyett már 215 milliót számoltak el, a dolgozókkal összefüggésben pedig 34,4 millió után már 54,9 milliót.
Fotó: Facebook
Arra azonban, hogy mi áll a költségek növekedésének hátterében, a szűkre szabott kiegészítő melléklet semmiféle magyarázatot nem ad. A dokumentum ugyanis – amelynek az lenne a szerepe, hogy a mérlegben és az eredménybeszámolóban lévő számokat részletezi és kifejti – pont a bevételekre és a kiadásokra egyáltalán nem tér ki. Annyi viszont biztos, hogy a személyi jellegű kiadások növekedése mögött a dolgozói létszám bővítése is áll: a 2023-as egy fő után tavaly átlagosan már 6 alkalmazottja volt Orbán Ráhel cégének.
Végeredményben a bababoltok az előző évi 80 millió forintos veszteségnél 50 százalékkal nagyobb mínuszt termeltek, 120 millió forintos veszteség jött össze év végére. Bár a bababolt bevételek évről évre tud növekedni, a jövedelmezőség egyelőre nem akar összejönni a miniszterelnök lányának – írja a 444.