2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Ülésezett a korrupciós ügyeket vizsgáló fővárosi bizottság, az orosz metrókocsi-felújítás volt a téma.

A bizottság ülésén elhangzottakról a Népszava számolt be csütörtökön. Az előző városvezetés részéről politikai vezető nem vett részt az ülésen, Szeneczei Balázs, volt főpolgármester-helyettes még csak nem is válaszolt a meghívásra. Így a fő kérdésre, hogy miért kellett olyan kényszerpályára terelni a felújítást, ami Moszkvába vezetett, nem kaphattunk választ a tudósítás szerint.

A bizottság Demokratikus Koalíció által delegált tagja szerint az új városvezetés által megrendelt vizsgálat után már nehezen tartható az a kijelentés, hogy a klíma nélküli felújítás volt az olcsóbb megoldás. Főként úgy, hogy az eleve korlátos feltételekkel kiírt tenderen az oroszok mellett induló Škodát és az észt pályázót kizárták, holott azok műszakilag és pénzügyileg is jobb ajánlatot tettek.

Az MWM végül 219,2 millió euróért szállította le a kocsikat (ez akkori árfolyamon 68 milliárd forint volt), amelyekről később kiderült, hogy nem nem a régiek felújított változatai, hanem újak, és nagyon sok velük a hiba.

A 3-as vonalon közlekedő felújított metrószerelvények Budapesten, a BKK Kőér utcai telephelyén (Kép forrása: MTI Fotó, Balogh Zoltán)
A 3-as vonalon közlekedő felújított metrószerelvények Budapesten, a BKK Kőér utcai telephelyén (Kép forrása: MTI Fotó, Balogh Zoltán)

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója szerint az orosz szállítói szerződéssel nincs több gond, mint a többivel. A BKV a kötbér és a rendelkezésre állási átalány egyetlen fillérjéről se fog lemondani. A követelést a most folyó perben vagy peren kívüli alku keretében érvényesítik - mondta a vezérigazgató. A lap ezzel kapcsolatban megjegyzi: a Metrowagonmash lassan két éve a periratokat se hajlandó átvenni. 

A BKV követelése a céggel szemben már 35 millió euróra rúg (ez jelen árfolyamon 12,4 milliárd forint). 

Bolla Tibor azt is ígérte: az MWM által vállalt 30 éves garancia teljesítését is kikényszerítik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!