A bizottság ülésén elhangzottakról a Népszava számolt be csütörtökön. Az előző városvezetés részéről politikai vezető nem vett részt az ülésen, Szeneczei Balázs, volt főpolgármester-helyettes még csak nem is válaszolt a meghívásra. Így a fő kérdésre, hogy miért kellett olyan kényszerpályára terelni a felújítást, ami Moszkvába vezetett, nem kaphattunk választ a tudósítás szerint.
A bizottság Demokratikus Koalíció által delegált tagja szerint az új városvezetés által megrendelt vizsgálat után már nehezen tartható az a kijelentés, hogy a klíma nélküli felújítás volt az olcsóbb megoldás. Főként úgy, hogy az eleve korlátos feltételekkel kiírt tenderen az oroszok mellett induló Škodát és az észt pályázót kizárták, holott azok műszakilag és pénzügyileg is jobb ajánlatot tettek.
Az MWM végül 219,2 millió euróért szállította le a kocsikat (ez akkori árfolyamon 68 milliárd forint volt), amelyekről később kiderült, hogy nem nem a régiek felújított változatai, hanem újak, és nagyon sok velük a hiba.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója szerint az orosz szállítói szerződéssel nincs több gond, mint a többivel. A BKV a kötbér és a rendelkezésre állási átalány egyetlen fillérjéről se fog lemondani. A követelést a most folyó perben vagy peren kívüli alku keretében érvényesítik - mondta a vezérigazgató. A lap ezzel kapcsolatban megjegyzi: a Metrowagonmash lassan két éve a periratokat se hajlandó átvenni.
A BKV követelése a céggel szemben már 35 millió euróra rúg (ez jelen árfolyamon 12,4 milliárd forint).
Bolla Tibor azt is ígérte: az MWM által vállalt 30 éves garancia teljesítését is kikényszerítik.