2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A szexuális ragadozók kisgyerekes videók kommentszekcióiban kommunikálnak egymással, és osztanak meg gyerekpornót. A fiaskó miatt most több nagy cég is leállította a hirdetéseit a videómegosztón.

Több nagy cég is leállította a hirdetéseit a YouTube-on, miután kiderült, hogy a videómegosztó önkéntelenül pedofil hálózatok szerveződését segíti elő.

A problémára egy blogger világított rá, aki videójában bemutatta, hogy "softcore" pedofilok fiatal gyerekeket mutató ártatlan, de gyakran meztelenséget tartalmazó youtubeos képsorok kommentszekcióiban kommunikálnak egymással, és néha még hardcore gyerekpornóra mutató linkeket is megosztanak. A YouTube algoritmusa ráadásul minden megtekintett tartalom után ajánl hasonló videókat, így a rosszindulatú felhasználók még könnyebben jutnak újabb és újabb felületekhez, ahol szerveződhetnek.

A szóban forgó videók sokszor ismert nagyvállalatok hirdetéseit tartalmazták, köztük a Nestléét is, akik a botrány hatására szerdán bejelentették, hogy globálisan leállítják az összes reklámjukat a YouTube-on, amíg a nyomozás tart. Az Epic Games nevű amerikai játékfejlesztő szintén így járt el, és iparági értesülések szerint a Disney is erre a lépésre készül.

Nem ez az első eset, hogy nagyvállalatok hagyják ott a YouTube-ot hasonló események miatt. 2017-ben mások mellett az AT&T és a Verizon állította le a hirdetéseit a platformon, mert aggódtak, hogy azok szélsőséges tartalmakban bukkanhatnak fel. A YouTube (és Google)-tulaj Alphabet akkor bocsánatot kért, és frissítette a hirdetési irányelveit.

A YouTube szerdán reagált, szóvivőjük azt mondta, hogy azonnal akcióba léptek, amint ráirányították a figyelmüket a problémára, és 48 óra alatt több mint 400 olyan csatornát zártak be, ahol "oda nem illő" kommenteket találtak, az illegális tartalmakat pedig jelentették a  National Center for Missing and Exploited Children nevű amerikai gyermekvédelmi szervnek. Ezen túl kisgyerekeket mutató videók tízmillióinál szüntették meg a kommentelési lehetőséget. Mint írják, még több teendő áll előttük, és folytatják a munkát, hogy a jövőben gyorsabban tudjanak fellépni az abúzusok ellen.

(Financial Times)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!