2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vadászgépek mellett hamarosan fapados légitársaságok repülői is leszállhatnak. Az igény a régióban működő Mercedes-gyár beszállítóinak igénye miatt merült fel.

Polgári célokra is hasznosítanák a Gripenek állomásoztatására használt kecskeméti katonai repülőteret - írja keddi számában a Magyar Idők, amely szerint a vegyes funkció kialakítása elsősorban a régióban működő Mercedes-gyár beszállítóinak igénye miatt merült fel.

Egy polgári terminál kialakítását is tervezik a kecskeméti repülőtéren, ahol jelenleg a Magyar Honvédség Gripen vadászgépei, vadászpilótái, a légierő hadműveleti központja, művelettámogató zászlóalja, harcászati kiképző százada, szállítórepülő-százada, repülő-műszaki és logisztikai zászlóalja állomásozik - értesült a lap, amelynek a Honvédelmi Minisztérium megerősítette, hogy folyik a kecskeméti repülőtér kettős hasznosításának előkészítése. 

A polgári terminál kialakítása - a Modern városok program részeként - a civil üzemeltető feladata, de ez a katonai bázis működését semmilyen formában nem befolyásolja - közölte a tárca sajtóosztálya. A Magyar Honvédség repülőbázisainak modernizálása, fejlesztése ettől függetlenül, NATO- és nemzeti erőforrások bevonásával valósul meg.

A cikk szerint a katonai repülőterek polgári hasznosításának terve nem új keletű, számos tanulmány készült már az ilyen beruházások hasznáról, különös tekintettel a Magyarországra települő nagy autógyárakra (Kecskemét - Mercedes, Pápa - Audi), amelyek igényeltek a beszállítóiknak egy olcsóbb légi szállítási lehetőséget a budapesti Liszt Ferenc repülőtérnél.

A szakemberek szerint a Liszt Ferenc repülőteret használó fapados légitársaságok, illetve air cargo vállalatok is nagyobb arányban választanák közvetlenül a vegyes hasznosítású repülőtereket, ha a különböző illetékek a budapesti repülőtérnél jelentősebben alacsonyabbak lennének. Egy katonai repülőtér kettős hasznosítása a Budapest-központúság csökkentésének egyik eszköze is lehet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!