2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A 3-as metróvonalon futó szerelvények üléseinek - akárcsak a szerelvények teljes körű műszaki - karbantartása folyamatos, az esetleges problémák, és azok javítása járműkimaradást nem okoznak, közölte a BKV.

A társaság a 3-as metróvonalon közlekedő orosz metrókocsik "ülései körül az elmúlt napokban megélénkült" sajtóérdeklődésekre reagálva közleményében arról írt: a metrókocsik ellenőrzése során korábban talált sérült ülésvázakat garancia keretében az Metrowagonmash (MWM), illetve a BKV Zrt. - a gyártó járműtelepi készletéből - cserélte.

A Kálvin téri állomás. Fotó: BKK
A Kálvin téri állomás. Fotó: BKK

A folyamatban lévő ülésváz javítások a már lecserélt ülésekből képződő készletből történnek az MWM költségére, a folyamat járműállást nem okoz. A természetes elhasználódásra és a nem rendeltetésszerű használatból bekövetkező sérülésekre az említett garancia nem vonatkozik.

A garancia idő lejártával a BKV-nak fel kell készülnie a saját hatáskörű javításra - olvasható. Mint írták, a BKV rendelkezik szerződéssel a napi igénybevétel során elhasználódó utas- és vezetőülések javítására a Metró Üzemigazgatóság által üzemeltetett összes járműre, tehát nem csak az orosz szerelvényekre.

Jelenlegi 113 millió forintos szerződésüket tavaly júliusban kötötték. A szerződés nyitott értéke 14 millió forint, ezért a közbeszerzési eljárások szokásos átfutási idejét figyelembe véve szükségessé vált egy újabb szerződés előkészítése 24 hónap időtartamra - mutattak rá.

A BKV közölte, a felhívást még nem jelentette meg, így a tervezett érték közlése egészen az ajánlatok bontásáig a társaság jogos gazdasági érdekeivel ellentétes volna. A kezdeményezés az összes üzemeltetett jármű üléseit tartalmazza.

Az ülések cseréje általában a járművek "ciklikus javítási fokozataival" egybekötötten történik. Járművet üléscsere miatt a forgalomból kivonni nem kell. A 3-as metróvonalon futó vonatok első javítási programja a jövő év második felében kezdődik, ekkor már cserélhetik majd ki az üléseket.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!