Úgy tűnik, akkora a munkaerőhiány Komárom és Fejér megyékben, hogy már a határon túlról is csábítják az alkalmazottakat - legalábbis erre következtethetünk a közbeszerzési hatóság oldalán most megjelent hirdetményből. Eszerint ugyanis október 19-én kötött szerződést a Középnyugat-Magyarországi Közlekedési Központ (KNYKK) a marosvásárhelyi Future Job Europe SRL-lel munkaerő biztosítás tárgyában.
A szerződés értelmében a KNYKK
- autóbuszvezetőt,
- autószerelőt,
- autóvillamossági szerelőt,
- autófényezőt
- és karosszéria lakatost foglalkoztatna.
Azt, hogy határon túliakkal töltenék fel az üres álláshelyeket, részben a romániai székhelyű társasággal történő szerződés támasztja alá, részben pedig a leendő alkalmazottra irányuló nyelvtudást érintő kritérium.
A KNYKK ugyanis kiemelte:
"tekintettel arra, hogy a szabályzatokat ajánlatkérő kizárólag magyar nyelven biztosítja a munkavállaló részére, így a kölcsönzött munkaerőnek - a feletteseivel való kommunikáció - illetve az autóbuszvezető munkakör esetében az utazóközönséggel való kommunikáció érdekében tudnia kell minimum középszinten magyar nyelven kommunikálni".
A többi keresett szakember esetében pedig szakmai szintű nyelvismeret is szükséges.
A közbeszerzést az eljárás megindításról szóló hirdetmény közzététele nélkül folytatták le, és az összefoglaló tájékoztatás szerint mindössze egyetlen cég érdeklődött annyira a feladat iránt, hogy pályázatot nyújtson be. A Future Job Europe-pal megkötött szerződés nettó 248,27 millió forintról szól, ami pontosan annyi, amekkora fedezet erre a célra a KNYKK rendelkezésére állt.
A Future Job Europe nemcsak saját honlapján, hanem a Facebookon is hirdeti az buszvezetői állást. Eszerint kiemelt órabér, pótlékolási rendszer és jelenléti bónuszt kínálnak a dolgozóknak.
Az azonban nagy kérdés, hogy ha csak október 19-én kötötték meg a szerződést, hogy lehet, hogy már június 15-én közzétették az első felhívást a közösségi oldalon.