3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az intézkedés a fő németországi telephelyet, a rüsselsheimi gyárat érinti.

Az üzemi tanáccsal kötött megállapodás alapján hat hónapig szüneteltetik az esti műszakot, a mintegy 2600 munkavállaló így csak egy műszakban dolgozik - közölte kedden a francia PSA csoporthoz tartozó járműgyártó társaság.

A rövidített munkaidőt októberben vezetik be, a lépés a gyár alacsony kihasználtsága miatt szükséges. Az üzemben nyáron befejezték a Zafira egyterű modell gyártását, a másik modellből, az Insignia nevű limuzinból pedig a kereslet gyengesége miatt a tervezettnél kevesebbre van szükség. A paletta csak 2021-től bővül, amikor elkezdik az Astra kompakt modell új változatának gyártását, és addig igyekeznek megtartani a dolgozókat.



A Handelsblatt című német üzleti lap az intézkedésről szóló beszámolójában kiemelte, hogy az Insignia modellből az idei első fél évben 29 500 darabot adtak el, ami 31 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 43 ezerhez képest. Hozzátették, hogy az IHS piackutató társaság számításai szerint az év egészében 52 ezer Insignia kelhet el, ami csaknem 50 százalékos visszaesés a 2018-as 95 ezerhez viszonyítva.

60 helyett 40 Astra

A Handelsblatt értesülése szerint az új Astra gyártásának előkészítése a kapacitás visszafogását is jelenti a rüsselsheimi üzemben. Így a jelenlegi óránkénti 60 helyett legfeljebb 40 autót tudnak majd összeszerelni a Hessen tartományi Opel-gyárban.

A Szentgotthárdon motorgyárat üzemeltető Opel 2017-ben került az amerikai General Motors-tól a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA csoporthoz, amely vállalta, hogy tiszteletben tartja az előző tulajdonos által kötött szerződéseket és megállapodásokat. Ennek alapján 2023-ig nem lehet vállalatgazdálkodási okokból elbocsátani alkalmazottakat.

Németországban bizonyos munkajogi szabályok betartásával bármely vállalkozás csökkentheti az alkalmazottak munkaidejét válság idején, hogy elkerülje az elbocsátásokat. A munkaidővel együtt a dolgozók fizetése is csökken, a veszteség egy részét az állam kiegyenlíti, legfeljebb 12 hónapon keresztül.

Más is meglépte

Nem az Opel az első Németországban, akik a rövidített munkaidővel próbálkoznak. Augusztus végén jelentette be a Schaeffler autóipari beszállító, hogy rövidített munkaidő bevezetésére készülnek. Az intézkedés a főként a vállalatcsoport saját termékeinek gyártására szolgáló különleges gépeket előállító részleget érinti, a területen 400 embert foglalkoztatnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!