Az RTL vezetői nyilatkozataikban rendre megjegyzik, hogy „felborult a pálya”, és a kormánybarát médiumok elképesztő összegű állami hirdetési pénzhez jutnak. Ezek alapján akár arra is lehetett volna számítani, hogy a csatornánál soványabb évet zártak, a számok viszont nem ezt jelzik.
A Magyar RTL Zrt. annak ellenére tudta jelentősen növelni bevételeit, hogy vállalat a zászlóshajójának számító csatorna, az RTL Klub nézettsége számottevően visszaesett a tavalyi évben. Ennek ellenére a társaság belföldi árbevétele 20 százalékkal ugrott meg, az egy évvel korábbi 24 milliárdról 30 milliárdra nőtt. Az export árbevétel esetében minimális volt a változás 3,927 milliárdról 4,150 milliárdra kúszott fel. Ennél sokkal érdekesebb volt, hogy az egyéb bevétel soron a korábbi 200 millióról 2,3 milliárdra ugrott fel a bevétel.
Talán nem meglepő, hogy a vállalatnak a kiadásai is növekedtek. Az igénybe vett szolgáltatások értéke csak kisebb mértékben 16,4 milliárdról 17,9 milliárdra nőtt, az anyagjellegű költségek viszont erősebben, hiszen jelentősebben 6 milliárdos ugrást követően 29 milliárdot tett ki. Érdekesség ugyanakkor, hogy az RTL spórolni tudott a béreken, a személyi jellegű kiadások ugyanis a 2016-os 4 milliárdos értéket követően tavaly 3,77 milliárdra mérséklődtek.
Miközben egy évvel korábban a kimutatás utolsó sorában, az adózott eredménynél 1,44 milliárdos mínuszt láttunk, addig 2017-ben fordult a kocka és a profit 1,2 milliárd forint lett. Viccelhetnénk azzal, hogy néhány magyar oligarcha ennyi pénzért le sem hajolna. Nem tudni, hogy a német tulajdonosok számára is aprópénzről van-e szó, és ezért, vagy a TV2-vel szembeni küzdelemre tartalékolva, de az RTL tulajdonosai nem vettek ki osztalékot a 2017-es eredmény után.