A Covid előtti utasszám elérését több tényező, így a háború is gátolja a budapesti reptéren, de a legfontosabb negatív hatást a különadó okozza - mondta a Telexnek adott interjúban Chris Dinsdale, a Budapest Airport távozó vezérigazgatója. Szerinte a légitársaságok különadója közvetlenül csökkenti a székkapacitást, és ez rossz, mert a kieső utasszám súlyos GDP-hatással jár az egész országra. Több társaság is jelezte, hogy elhalasztottak bővítéseket - Dinsdale szerint nehéz addig járatokat és célállomásokat visszaépíteni, amíg egy légitársaság húsz euróval többet tud keresni egy utassal, ha egy másik célállomásra üzemel, ahol nincs ilyen adó.
Elmondta: a reptér tulajdonosai hosszú távra terveznek Magyarországon, azt pedig csak a kormány tudná megmondani, mennyire reális a szándék a reptér megvásárlására. A reptér működtetéséért felelős társaság vezetőjeként sem vonják be a tárgyalásokba - ahogy fogalmazott: "Mi irányítjuk a repülőteret, a tulajdonosok pedig birtokolják."
Beszélt arról is: újra szeretnék nyitni az 1. terminált, ezügyben (ahogy más fejlesztések ügyében is) engedélyekre várnak. A reptérre vezető vasút kérdésében szeretnének előrehaladást elérni, de a kötöttpályás összeköttetés kiépítése nem a repülőtér hatáskörébe tartozik, hanem a kormány felelőssége. Ugyanez vonatkozik a repülőtérhez vezető közúti kapcsolatra is, amely sürgős felújításra szorul - tette hozzá.
Készülnek a 2-es terminál bővítésére is, a következő öt évben erre és más repülőtéri projektekre körülbelül egymilliárd eurót fordítanak. Ez az ország egyik legkomolyabb építkezése lesz - mondta Chris Dinsdale.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a korábbi bejelentés szerint július végén távozik a vállalat éléről, augusztustól a Calgary Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Calgary Airport Authority elnök-vezérigazgatói posztját tölti be Kanadában.