2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapest Airport távozó vezérigazgatója szerint rengeteg kárt okoz az utasforgalomnak és az országnak a különadó. Reptérre vezető vasutat és útfelújítást szeretnének, de ez a kormány dolga; több fejlesztéssel is engedélyekre várnak, de mégis egymilliárd eurós fejlesztésekre készülnek a közeljövőben.

A Covid előtti utasszám elérését több tényező, így a háború is gátolja a budapesti reptéren, de a legfontosabb negatív hatást a különadó okozza - mondta a Telexnek adott interjúban Chris Dinsdale, a Budapest Airport távozó vezérigazgatója. Szerinte a légitársaságok különadója közvetlenül csökkenti a székkapacitást, és ez rossz, mert a kieső utasszám súlyos GDP-hatással jár az egész országra. Több társaság is jelezte, hogy elhalasztottak bővítéseket - Dinsdale szerint nehéz addig járatokat és célállomásokat visszaépíteni, amíg egy légitársaság húsz euróval többet tud keresni egy utassal, ha egy másik célállomásra üzemel, ahol nincs ilyen adó.

Elmondta: a reptér tulajdonosai hosszú távra terveznek Magyarországon, azt pedig csak a kormány tudná megmondani, mennyire reális a szándék a reptér megvásárlására. A reptér működtetéséért felelős társaság vezetőjeként sem vonják be a tárgyalásokba - ahogy fogalmazott: "Mi irányítjuk a repülőteret, a tulajdonosok pedig birtokolják."

Vajon mennyivel lenne több utas a Liszt Ferenc Repülőtéren, ha nem lenne különadó? Fotó: Budapest Airport
Vajon mennyivel lenne több utas a Liszt Ferenc Repülőtéren, ha nem lenne különadó? Fotó: Budapest Airport

Beszélt arról is: újra szeretnék nyitni az 1. terminált, ezügyben (ahogy más fejlesztések ügyében is) engedélyekre várnak. A reptérre vezető vasút kérdésében szeretnének előrehaladást elérni, de a kötöttpályás összeköttetés kiépítése nem a repülőtér hatáskörébe tartozik, hanem a kormány felelőssége. Ugyanez vonatkozik a repülőtérhez vezető közúti kapcsolatra is, amely sürgős felújításra szorul - tette hozzá.

Készülnek a 2-es terminál bővítésére is, a következő öt évben erre és más repülőtéri projektekre körülbelül egymilliárd eurót fordítanak. Ez az ország egyik legkomolyabb építkezése lesz - mondta Chris Dinsdale.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a korábbi bejelentés szerint július végén távozik a vállalat éléről, augusztustól a Calgary Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Calgary Airport Authority elnök-vezérigazgatói posztját tölti be Kanadában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!