2p

Méretes mentőöv.

Megmenti a kormány a Magyar Vagont, amely az elmúlt években az orosz Transmasholdinggal közös egyiptomi vasútikocsi-beszerzéssel, valamint a Talgo felvásárlási próbálkozása miatt került be a hírekbe – írja a hvg.hu.

A portál által idézett, augusztus 7-én megjelent kormányhatározat leszögezi: „Magyarország nem hagyja, hogy az ország védelmi kapacitásának megőrzéséhez kiemelt szolgáltatással hozzájáruló gazdasági társaságok fennmaradása az orosz–ukrán háború, valamint az elhibázott brüsszeli szankciók káros gazdasági hatásai miatt veszélybe kerüljenek”.

A vagongyártó tovább él?
A vagongyártó tovább él?
Fotó: Depositphotos

A dokumentum kimondja: a kialakult helyzetben a dunakeszi járműgyártás működésének fenntartása kiemelt nemzetgazdasági érdek.

Az érintett cégnek, tehát a Magyar Vagon Dunakeszi Kft.-nek 2024 végén mínusz 5 milliárd forint volt a saját tőkéje, további 16 milliárd forinttal tartozott partnereinek, 8 milliárddal a kapcsolt vállalatainak, rövid lejáratú kötelezettsége pedig 38 milliárd forint volt.

Mindezek alapján a G7 úgy számolt, közel 40 milliárd forintra lesz szükség, hogy egyenesbe állítsák a vállalatot, amiből a magántőkealapok mögé rejtőző tulajdonosok 2022 óta kivettek 10 milliárd forintnyi osztalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!