Az elmúlt nyolc hétben közel nyolcmilliárd forintos a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. bevételkiesése a 2019-es bázisévhez hasonlítva. Ez az év végére akár húszmilliárd forintra is nőhet – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a Főpolgármesteri Hivatal. A veszteség mértékét a BKK pontosan akkor tudja majd megmondani, ha már látják, mikor állhat vissza a teljes körű szolgáltatási szint.
A turizmussal összefüggő termékek – a napijegyek és a repülőtéri vonaljegy – értékesítése a beutazási tilalom alatt drasztikusan visszaesett, de bérletből is sokkal kevesebb fogy - ezek okozzák főként a bevételek zuhanását, ahogy korábban laptársunknak is jelezte a BKK, akkor még a várható veszteségek becslése nélkül.
A BKK felülvizsgálta a 2020. évi üzleti tervét. Minden olyan költségtételt, amely halasztható, leállított, a futó beszerzéseket felülvizsgálta; az nem derült ki, hogy konkrétan mely fejlesztések késnek vagy maradnak el véglegesen, illetve hogy várható-e elbocsátás, illetve a fővárosi cégek alvállalkozóival szerződésbontás.
A közlekedési társaság bevétele idén drasztikusan csökkenni fog, ezért pótlólagos forrásokra lesz szükség a szolgáltatási színvonal fenntartásához, miközben a főváros költségvetésén – mint minden önkormányzatén – várhatóan nagy rést üthet az időlegesen lassuló gazdaság miatt az iparűzésiadó-bevétel csökkenése - írja a Magyar Nemzet.
A lap által említett adóbevétel-kiesésen kívül biztosan az sem segít majd, hogy kíméletlen politikai háború zajlik a főváros és a kormány között, szinte minden napra jut egy kemény üzenet, az egyezségre való törekvést nélkülöző egyoldalú intézkedés. Az újabb gyöngyszemről, a közterületek ingyenes használatának törvénybe rögzítéséről itt írtunk.