2019. február 27. 09:25

Évről évre egyre többet költ nézettségmérésre az MTVA.

A korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is a Nielsen Közönségmérés Kft. nyerte el a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap által nézettségmérésre és adatbázis szolgáltatásra kiírt közbeszerzési eljárását.

Az eljárás során egyedüli indulóként vett részt a Nielsen Közönségmérés Kft., akivel a szerződést február elsején kötötte meg az MTVA - derül ki az uniós közbeszerzési hatóság oldalán közzétett hirdetményből.

A Nielsennek az M1, M2, M3, M4, a Duna és Duna World - vagy ezen csatornák későbbi utódai - nézettségét kell vizsgálnia a 4 éven felüli népességben, legalább 1120 háztartásban. A szerzett információkat adatbázisba kell rendezni, majd azokat az adatfelvételt követő napon online továbbítani kell az MTVA-nak.

A feladatok teljesítéséért a Niesen nettó 260,8 millió forintot fog kapni.

  • 2018-ban még nettó 257,
  • 2017-ben 246,6 millió,
  • 2016-ban pedig nettó 241 millió forintba

került a közmédiának a nézettség mérése.