3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A korábban bejelentett 5400 fős leépítésen túl. A megszorításokat az elektromos autók gyártására való átállás miatt kialakult technológiai reformkényszerrel indokolta a vállalat vezérigazgatója.

Hosszabb távon is létszámcsökkentést tervez a Ford Németországban, a jelenleg folyó leépítési program csak a minimális nyereségesség megteremtése felé tett első lépés - jelentette ki Gunnar Herrmann, a Ford Deutschland vezérigazgatója gazdasági újságírók előtt Düsseldorfban.

A megszorításokat az autóiparban a belsőégésű motorokról az elektromosításra átállás miatt kialakult technológiai reformkényszerrel indokolta a vezérigazgató. A jövőben csökkenni fog ugyanis a kizárólag dízel és benzinmotoros meghajtású autók értékesítése, az elektromos autók gyártásához pedig jóval kevesebb munkáskézre van szükség. Emiatt az alkalmazottak száma akár negyedével is csökkenhet - mondta. 

Az amerikai Ford 24 ezer alkalmazottat foglalkoztat Németországban, ebből 6 ezret Saarlouisban és 18 ezret Kölnben. A Ford márciusban jelentette be szándékát 5400 munkahely megszüntetésére, beleértve a lejáró munkaerő-bérleti szerződéseket is. A teljes leépítési létszámból a 24 ezres törzslétszámra jutó csökkentést a munkavállalókkal kötött megállapodásokkal és korai nyugdíjazással tervezik megoldani. Üzemgazdasági indokkal a Ford 2022-ig nem tervez elbocsátásokat.

A már bejelentett létszámcsökkentést 2020-ra tervezi befejezni a Ford. Azt, hogy eddig hány munkavállalóval sikerült már megállapodásra jutni, a vezérigazgató nem közölte. "A 2020-ra kitűzött leépítési cél elérését követően évente nagyjából ezer fős létszámcsökkenésre számítunk természetes fluktuációval" - mondta, megjegyezve, hogy öt év alatt így el is tudják érni a csökkentés tervezett nagyságrendjét. 

Az amerikai Ford autógyártó konszern kölni székhelyű európai érdekeltsége 2018-ban 398 millió dollár működési eredmény szintű veszteséget könyvelt el. Az idei első negyedévben a működési eredmény azonban már pozitív, 57 millió dollár lett. Gunnar Herrmann a tájékoztatón annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a trend az idén folytatódik és az évet már "egészen biztosan" nyereséggel zárja a cég. A Ford 2021-re hat százalékos bevételarányos jövedelmezőséget tervez elérni Európában. 

Miközben más európai országban gyengén alakulnak az értékesítések, Németországban az idén növekedtek a Ford eladásai a német szövetségi gépjármű-nyilvántartási hivatal, a Kraftfahrtbundesamt adatai szerint. Januártól májusig Németországban 118 ezer Ford járművet helyeztek forgalomba, 6,4 százalékkal többet, mint a tavalyi azonos időszakban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!