A 2020-as alapítású cég, amely tevékenységét tekintve főleg műsorgyártással és reklámügynöki munkával foglalkozik,
4,37 milliárd forint értékesítésből származó nettó árbevétellel zárta a tárgyévet – azaz több mint duplázni tudott a 2021-ben elért 2,03 milliárd forinthoz képest.
Ennek fényében aligha meglepetés, hogy az adózott eredményben is újabb rekord született, az elért 850,46 millió forint bizonyítja, hogy nemcsak férje, Mészáros Lőrinc, hanem maga Várkonyi Andrea is ért ahhoz, hogy óriási üzletet csináljon.
Az igen jól sikerült 2022-es év után aligha meglepő, hogy Várkonyi Andrea és üzlettársa, Gergely Judit az osztalékfizetés mellett döntött – a szintén a beszámolóhoz csatolt taggyűlési jegyzőkönyvből az derült ki, hogy összesen 850,5 millió forintnyi, tehát az éves nyereség egészének megfelelő összegű osztalékot vesznek ki a cégből, ennek megoszlása a következő a tulajdonosok közt:
- Dr. Várkonyi Andrea: 637,875 millió forint
- Gergely Judit: 212,625 millió forint
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy azután, hogy Várkonyi Andrea a tavalyi évben több mint 295 millió forintos osztalékot vett fel, a cég alapítása óta már több mint 937 millió forinttal gazdagodott.
Így keresett milliárdokat a cég
Az árbevétel jelentős részét, 4,34 milliárd forintot a kiegészítő melléklet szerint reklámügynöki tevékenységgel szerezte a cég, míg egy kisebb hányadot, 25,9 millió forintot ingatlanbérbeadásból szerzett.
Érdekesség ezen a téren, hogy a sajtóban megjelent hírek szerint a Whitedog Media több a Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe tartozó cég kommunikációs és PR-tevékenységét is ellátja, a Kreatív pedig nemrég arról számolt be, hogy Várkonyi Andrea cége csinálta az MBH Bank, azaz a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank fúziójából létrejött bank bevezető reklámkampányát.
A cégnek igazán jelentős kötelezettségei nincsenek, követelései viszont annál inkább, vevőktől 1,25 milliárd forint beérkezését várják Várkonyi Andreáék. A céges bankszámlán 447,7 millió forintot tartottak a 2022-es év végén, ez több mint 100 millió forintos emelkedés az előző évhez képest.
Hogyan keresnek a dolgozók?
Végül érdemes megnézni, hogyan is fizeti a 2021-ben Cannes-ban díjat nyerő Whitedog Media Kft. a dolgozóit, akik a tárgyévben átlagosan 34-en voltak, tizeneggyel többen, mint 2021-ben. A számukra kifizetett bérköltség 434,39 millió forint volt, ebből a két vezető tisztségviselő fizetése 63,16 millió forintot tett ki.
Ennek alapján Várkonyi Andrea és Gergely Judit fizetése átlagosan havi 2,63 millió forint volt, míg a Whitedog többi alkalmazottja átlagosan 966 ezer forint körül keresett egy hónapban.