Ezek nem az ország legforgalmasabb vasútállomásai, hanem olyanok, amelyek saját térségükben kiemelkedő forgalmat bonyolítanak le – mondta a MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán a Facebookra feltöltött videóban.
Hegyi Zsolt szerint a Magyar Falu Program részeként 11 helyszínen új, hűtött-fűtött utasváró létesül, ezek olyan helyek, ahol eddig semmilyen épület nem volt, vagy az annyira rossz állapotú volt, hogy már el kellett bontani. 19 helyszínen a meglévő épületet újítják fel. Megújulnak az utasforgalmi terek, felújítják a mosdót, az épület homlokzatát és rendbe teszik az épület környezetét. Ahol vannak, ott megújulnak a peronra vezető aluljárók és a lépcsők. A munka Leányváron és Esztergom-Kertvárosban már meg is kezdődött.
A több mint 30 helyszínt tartalmazó állomásfelújítási program 14 vármegyét érint. A beruházás értéke megközelíti a 15 milliárd forintot, amelyet a MÁV saját forrásból és a Magyar Falu Program támogatásával valósít meg.
Az állomásfelújítási programba bevont helyszínek: Ács, Ajka, Aranyosapáti, Balmazújváros, Bashalom, Berettyóújfalu, Demecser, Esztergom-Kertváros, Felsőzsolca, Gárdony, Győrasszonyfa, Gyula, Jászberény, Kisvarsány, Kőbánya alsó, Leányvár, Magyarbánhegyes, Martonvásár, Mátészalka, Nyíradony, Nyírbogát, Ópályi, Pécsudvard, Poroszló, Püspökhatvan, Salgótarján, Sárrétudvari, Szalatnak, Szerep, Szépjuhászné, Tiszaalpár, Tiszajenő alsó, Tokaj, Várpalota, Villány.
Érdekesség, hogy a programba bevonták Ajkát is. A nemzetközi vasúti fővonalon fekvő Veszprém-Ajka szakaszon továbbra sincs vonatközlekedés egy, Városlődnél fekvő szakasz javítása miatt. Ehelyett pótlóbuszok közlekednek a két város között.
A MÁV tavaly decemberben függesztette fel a vonatközlekedést a két város között. Akkor azt közölte, hogy „mintegy fél évig” szünetel majd a vasúti forgalom. “Jövő év elején nekiállunk, a nyárra pedig megcsináljuk”, ígérte akkor a MÁV vezérigazgatója. Ez az ígéret azonban máig nem teljesült.