4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Németország, Oroszország, Kína, az Egyesült Államok és Japán után jövőre már egy kolumbiai helyszínen, Medellin városában is tartanak nemzetközi lakástextil vásárt, ezzel a frankfurti székhelyű Heimtextil Dél-Amerikában is megveti a lábát.

Jövőre már Dél-Amerikában

Hatszáz lakástextillel foglalkozó cég összesen 26 országból – erről a szintről indult ötven évvel ezelőtt, 1971-ben a frankfurti Heimtextil, amely mára a világ egyik vezető ilyen típusú rendezvényévé nőtte ki magát. Idén már 65 ország 2000 kiállító cége volt jelen a nemzetközi szakvásáron, és 33 olyan cég állított ki, melyek már az indulás évében is ott volt a Majna-parti városban.

Jövő tavasszal újabb földrészen jelenik meg regionális vásárjával a Heimtextil: 2021 áprilisában a kolumbiai Medellin városában nyílik meg a dél-amerikai térség lakástextil piacát megcélzó Heimtextil Kolumbia.

A világ egyik legnagyobb vásárszervező cége, a Messe Frankfurt lehetővé tette a Heimtextil márka használatát az Inexmoda-nak, egy kolumbiai székhellyel működő magán, nonprofit divatintézetnek, amely eddig is szervezte Latin-Amerika egyik leglátogatottabb textil és divat szakvásárját, a kolumbiai divathetet.

Foto: Messe Frankfurt Exhibition GmbH/Pietro Sutera
Foto: Messe Frankfurt Exhibition GmbH/Pietro Sutera

A jövő évi kiállításra várhatóan 110 kiállító érkezik majd, olyan országokból, mint Portugália, Spanyolország, Kolumbia, Olaszország, Törökország és Franciaország, illetve az észak- és dél-amerikai térség olyan meghatározó országai lesznek még kiállítók, mint az USA, Brazília, Mexikó, Peru és Kolumbia.

A Messe Frankfurt hálózata a dél-amerikai bővüléssel mostanra egy komoly világhálózattá nőtte ki magát: Oroszországban Heimtextil Russia néven, Kínában Intertextile Shanghai néven, az Egyesült Államokban Home Textiles Sourcing néven, míg Japánban Interior Lifestyle Tokio néven rendezik meg a vásárokat.

Fenntarthatóság a kor bűvös szava

Mint ismeretes, a textilipar a világ egyik legnagyobb szennyezője, az iparág káros anyag kibocsájtása többszörösen meghaladja a légiközlekedését. Erre a tényre a legutóbbi időkig nem is igazán figyeltünk fel, ám mostanában egyre inkább a fókuszba kerül. Erre reflektált most a Heimtextil is, amikor együttműködést kötött a vásár az Egyesült Nemzetek Szervezetével.

Az ENSZ partnerségi irodája (United Nations Office for Partnerships) és a frankfurti vásárszervezők abban állapodtak meg, hogy a Heimtextil a gyakorlatban is érvényesíteni fogja az Egyesült Nemzetek úgynevezett fenntarthatósági céljait (Sustainable Development Goals).

A célok között – az egész program 17 pontot tartalmaz – olyanok szerepelnek, mint a tiszta energia felhasználása melletti elköteleződés, a vizek és a levegő fokozott védelme; ez utóbbiak azért is fontosak, mert a textilek előállítása és a színezés a legnagyobb mértékben felelős a felhasznált víz és levegő szennyeződéséért.

Persze mindezek a kötelezettségvállalások igazán majd a cégek szintjén valósulhatnak meg, és ezekből két példát már a mostani frankfurti vásáron is láthattunk: portugál gyártók bemutatták az úgynevezett az „iTechStyle Green Circle” programot, Pakisztán pedig a „Fenntartható Pakisztán” kezdeményezést.

Magyarok a közép-európai térség középmezőnyében

A magyar kiállítók, legalábbis számosságukat tekintve, a közép-európai országok középmezőnyébe tartoznak. Magyarországról idén kilenc kiállító jelent meg standdal a vásáron, közöttük volt természetesen az idehaza is a legnagyobb forgalmat produkáló lakástextil-nagykereskedő cégek többsége. Ugyanakkor a térség országai közül egyedül a magyarok mondhatják el magukról, hogy tavalyhoz képest növelték kiállítóik számát: 2019-ben még csak hét standdal jelentkeztek.

Már csak a piac mérete és az önálló gyártási kapacitás miatt is Lengyelország számít a legizmosabb résztvevőnek a régió országai közül, onnan 38-an mutatták meg magukat Frankfurtban idén, igaz tavalyhoz képest kettővel kevesebben. A Cseh Köztársaság magasabbról indult, tavaly még 14 kiállítójuk volt jelen standdal a vásáron, ez a szám azonban mostanra a felére olvadt.

A kelet-európai térség kevésbé fajsúlyos kiállítói, közöttük Románia, Szlovénia, Horvátország két-három céggel képviseltették magukat, míg Szlovákia idén már egyetlen kiállítót sem küldött a Majna-parti vásárvárosba. Románia idei visszafogott szereplése meglepőnek mondható, hiszen tavaly még hét kiállítójuk volt jelen Frankfurtban, és a hazai piac is komoly forgalmat produkál. Kérdés a külpiacra lépés szándéka – amit egyértelműen szokott jelezni a Heimtextilen való jelenlét –, idén mennyire befolyásolta a romániai cégek viselkedését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!