2p
A tartalomból: NER-nek való vidék – Viszlát, hungarocell kajásdoboz! – Mi lesz az eladósodottakkal a moratórium után? – Hatalmas pénzbumerángot dobott el a magyar űrprogram


			
		
mfor.hu

Visszavonta a „V0” Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal előkészítésére kiírt pályázatát a NIF.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. visszavonta a „V0” Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal előkészítésére kiírt pályázatot, szúrta ki az európai közbeszerzési közlönyben a Telex

A lap információi szerint a pályázattal a Palkovics László által vezetett Innovációs és Technológiai Minisztériumnak voltak gondjai, ezért ha újra kiírják, akkor azt várhatóan már nem a NIF Zrt., hanem az ITM vezényeli le.

A pályázatot a V0 megvalósíthatósági tanulmányára, tanácsadó szolgáltatásra, elemzésre írták ki, amire a kormány már korábban biztosított 2,5 milliárd forintot. A tervezés lényege: olyan elkerülő nyomvonalat találni, amin a tehervonatok délre el tudnák kerülni az amúgy is túlterhelt fővárosi vonalakat.

A V0-ra 2012-ben készült már egy környezeti tanulmány, amiben hat nyomvonalváltozatot vizsgáltak meg. Ezek közül a Komárom-Bicske-Ercsi-Albertirsa/Cegléd-Szolnok irányt emelték ki, mint legvalószínűbb lehetőséget.

Időközben azonban a Budapest-Varsó nagysebességű vonal építésének tervével felvetődött, hogy gazdaságosabb lenne együtt építeni a két vonalat (két nagysebességű, személyszállítási célú vágány mellett két teherszállításra építendő vágány), síkabb, gazdaságosabb nyomvonalon.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.