A vizsgálat eredménye valószínűleg további nyomásként nehezedik a Facebookra, amelyet már most is mintegy 900 hirdető bojkottál, köztük olyan óriásvállatok, mint a Coca-Cola, mert szerintük elősegíti a gyűlöletbeszédet.
A Facebook egyik szóvivője azt mondta, hogy a vizsgálat "mély elemzése annak, hogy miként tudjuk megerősíteni és szélesíteni az emberi jogok érvényesülését cégünk minden szintjén, ám mindez csupán az út kezdete."
A jelentés szerint a Facebook túlságosan engedékeny politikusok irányában, őket nem kötelezi szabályainak betartására, és hagyja, hogy félreinformáljanak, ártalmas és megosztó szövegeket tegyenek közzé, esetenként még erőszakra buzdítókat is.
Korábban beszámoltunk arról, hogy a hirdetői bojkott miatt egyre nagyobb nyomás nehezedik a társaságra, és vélhetőleg ez is szerepelt játszott abban, hogy jelezték átgondolják a gyűköletbeszéddel kapcsolatos szabályozásukat.