3p

Miközben a Facebook körüli botrány világszerte kivágta a biztosítékot, a Snapchat körül is gyűlnek a viharfelhők.

A világ elsőszámú közösségi oldala a Facebook az elmúlt napokban kapott hideget-meleget. Az adatkezelésükkel kapcsolatos botrány miatt várhatóan az USA-ban és az EU-ban is komoly vizsgálat elé néz a cég. Ennek folyománya, hogy mozgalom indult, hogy az emberek töröljék magukat a közösségi oldalról. Az eddigi legnagyobb visszhangot az kapta, hogy a Tesla – és számos más projekt – ötletadó vezetője, Elon Musk törölte a Facebookról az ikonikus autókat gyártó cég oldalát és az űrturizmusban utazó SpaceX-et is. Mindkét vállalkozás nagyjából 2 millió követővel rendelkezett a Facebookon.

De nem csak a Facebook háza táján forr a levegő, a fiatalok körében rendkívül népszerű Snapchet esetében is komoly problémák vannak. Egy hete napjaink egyik legmenőbb énekesnője, Rihanna szólította fel rajongóit a törlésre. Ennek háttérben egy megalázó reklám áll, amely ugyan nem a Snapchatet népszerűsítette, de a felületein volt látható.

A hirdetés egy mobiltelefonos játék, a Would You Rather névre hallgató alkalmazásé volt. Ebben azt kérdezték, hogy a felhasználóktól, hogy inkább felpofoznák Rihannát, vagy leütnéd Chris Brownt. A probléma az egésszel az, hogy 2009-ben, amikor a két zenész párkapcsolatban élt, Brown olyan súlyosan bántalmazta a barbadosi származású énekesnőt, hogy az korházba került, míg a férfinak büntetőügye lett az esetből. 

Ez volt a Rihannát alázó hirdetés
Ez volt a Rihannát alázó hirdetés


A hirdetés egyértelműen reflektált a korábbi esetre, amely miatt Rihanna érthető módon nagyon keményen reagált. A Snapchat ugyan letiltotta a hirdetést és elnézést kértek az eset miatt, ám az énekesnő erre úgy reagált, hogy a személyétől függetlenül megengedhetetlennek tartja, hogy a családon belüli erőszak áldozataiból viccet csináljanak. Szerinte a közösségi oldal megsértett mindenki, legyen szó gyerekekről, nőkről, vagy férfiakról – akiket valaha abúzus ért.

A Snapchat árfolyama a Rihanna-féle eset után öt százalékkal zuhant, ami igen jelentős, mégis kevesebb, mint amennyit néhány hete veszített értékéből a papír. Akkor azért szaladt az árfolyam, mert az alkalmazásról távozott az egyik legnépszerűbb amerikai celebritás, Kylie Jenner.

Hogy a helyzet fokozódik azt jelzi az a szombati hír, mely szerint egy újabb nagyon népszerű celeb, Chrissy Teigen fordít hátat a Snapchatnek. A szupermodell a Twitteren jelentette be, hogy otthagyja a közösségi oldalt, a döntésnek legfontosabb indoka a fent említett Rihanna ügy volt, illetve ebből következően ahogy a cég a családon belüli erőszakot kezeli.

A Snapchatet elhagyó celebek mellett a felhasználók, és így a vállalat számára komoly problémát jelent, hogy a közelmúltban megújult oldallal is komoly gondok vannak. Sokak szerint egyáltalán nem lett felhasználóbarát a felület, éppen ezért a regisztráltak hangot is adtak a véleményüknek, és petíciókkal bombázták a vállalatot. Emellett szép számmal voltak olyanok is, akik egyszerűen felhagytak az alkalmazás használatával. A cégnek ez már csak azért is komoly fejfájást okozhat, mert borítékolhatóan a Facebookot elhagyók nem náluk fogják a virtuális közösségi életüket folytatni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!