A világ elsőszámú közösségi oldala a Facebook az elmúlt napokban kapott hideget-meleget. Az adatkezelésükkel kapcsolatos botrány miatt várhatóan az USA-ban és az EU-ban is komoly vizsgálat elé néz a cég. Ennek folyománya, hogy mozgalom indult, hogy az emberek töröljék magukat a közösségi oldalról. Az eddigi legnagyobb visszhangot az kapta, hogy a Tesla – és számos más projekt – ötletadó vezetője, Elon Musk törölte a Facebookról az ikonikus autókat gyártó cég oldalát és az űrturizmusban utazó SpaceX-et is. Mindkét vállalkozás nagyjából 2 millió követővel rendelkezett a Facebookon.
A hirdetés egy mobiltelefonos játék, a Would You Rather névre hallgató alkalmazásé volt. Ebben azt kérdezték, hogy a felhasználóktól, hogy inkább felpofoznák Rihannát, vagy leütnéd Chris Brownt. A probléma az egésszel az, hogy 2009-ben, amikor a két zenész párkapcsolatban élt, Brown olyan súlyosan bántalmazta a barbadosi származású énekesnőt, hogy az korházba került, míg a férfinak büntetőügye lett az esetből.
A hirdetés egyértelműen reflektált a korábbi esetre, amely miatt Rihanna érthető módon nagyon keményen reagált. A Snapchat ugyan letiltotta a hirdetést és elnézést kértek az eset miatt, ám az énekesnő erre úgy reagált, hogy a személyétől függetlenül megengedhetetlennek tartja, hogy a családon belüli erőszak áldozataiból viccet csináljanak. Szerinte a közösségi oldal megsértett mindenki, legyen szó gyerekekről, nőkről, vagy férfiakról – akiket valaha abúzus ért.
A Snapchat árfolyama a Rihanna-féle eset után öt százalékkal zuhant, ami igen jelentős, mégis kevesebb, mint amennyit néhány hete veszített értékéből a papír. Akkor azért szaladt az árfolyam, mert az alkalmazásról távozott az egyik legnépszerűbb amerikai celebritás, Kylie Jenner.
Hogy a helyzet fokozódik azt jelzi az a szombati hír, mely szerint egy újabb nagyon népszerű celeb, Chrissy Teigen fordít hátat a Snapchatnek. A szupermodell a Twitteren jelentette be, hogy otthagyja a közösségi oldalt, a döntésnek legfontosabb indoka a fent említett Rihanna ügy volt, illetve ebből következően ahogy a cég a családon belüli erőszakot kezeli.
A Snapchatet elhagyó celebek mellett a felhasználók, és így a vállalat számára komoly problémát jelent, hogy a közelmúltban megújult oldallal is komoly gondok vannak. Sokak szerint egyáltalán nem lett felhasználóbarát a felület, éppen ezért a regisztráltak hangot is adtak a véleményüknek, és petíciókkal bombázták a vállalatot. Emellett szép számmal voltak olyanok is, akik egyszerűen felhagytak az alkalmazás használatával. A cégnek ez már csak azért is komoly fejfájást okozhat, mert borítékolhatóan a Facebookot elhagyók nem náluk fogják a virtuális közösségi életüket folytatni.