A VAA egy átfogó kockázatkezelő eszköz, amely valós időben figyeli és értékeli ki a Visa globális fizetési hálózatán, a VisaNeten végbemenő tranzakció-hitelesítéseket, elősegítve, hogy a pénzintézetek azonnal azonosíthassák az új csalásmintákat és trendeket, és reagálhassanak azokra.
A Visa tavaly több mint 127 milliárd, a kereskedők és a pénzintézetek között a VisaNeten folytatott tranzakciót dolgozott fel, és mesterséges intelligencia alkalmazásával a tranzakciók mindegyikét elemezte (egy tranzakció elemzése mintegy egy milliszekundumot vett igénybe), hogy a pénzintézetek jóváhagyhassák a jogszerű vásárlásokat, ugyanakkor gyorsan azonosíthassák és megelőzhessék a csalárd tranzakciókat.
„A fizetések terén az egyik legnagyobb kihívást a számlatulajdonosok által végrehajtott jó tranzakciók és a csalók által megkísérelt rossz tranzakciók olyan módon történő szétválasztása jelenti, hogy az ne okozzon fennakadást a folyamatban” – mondta Melissa McSherry, a Visa Data, Risk and Identity Products and Solutions részlegének alelnöke és globális vezetője. „A Visa volt az első olyan fizetési hálózat, amely 1993-ban elsőként alkalmazta az ideghálózat-alapú mesterséges intelligenciát a tranzakciók kockázatosságának valós idejű elemzésére, ami azonnali hatást gyakorolt a csalásokra. Az emberi szakértelem és a technológiai innováció közötti megfelelő egyensúly megteremtésével egyre tovább fejlesztjük kapacitásainkat, kihasználva, hogy a mesterséges intelligencia terén elért új áttörések folyamatosan tágítják a lehetőségek határait.”
A pénzintézeteket illetően a fizetési folyamatban bekövetkező fennakadások az adott fizetési kártya használatának abbahagyását is jelenthetik. A Javelin Strategy & Research tanulmánya feltárta, hogy a hamis elutasítást elszenvedő kártyabirtokosok több mint fele (51%) egy másodlagos fizetési kártya használatával fejezte be a vásárlást ugyannál a kereskedőnél, aminek eredményképpen a versenytárs kártyája lehet a fizetésekre használt első számú kártya a pénztárcában. A fennakadás megszüntetése azonban nem mehet a csalások azonosításának és megelőzésének rovására. A National Retail Federation és a Forrester felméréséből kiderül, hogy a kereskedőknél a fizetésekhez kapcsolódóan felmerülő legelső számú kihívás a csalás: a felmérésben részt vevők 55 százaléka vélekedett így.
A Visa Advanced Authorization egy csalásmegelőző réteg, amely a pénzintézetek és a kereskedők számára azért előnyös, mert elősegíti a kockázatok csökkentését és a csalások visszaszorítását, a fizetésiszámla-tulajdonosok számára pedig azért, mert segít a hamis elutasításokból eredő fennakadások csökkentésében. A Visa Advanced Authorization technológiát 129 országban több mint 8000 pénzintézet használja.
Csalásmegelőzés szinte fénysebességgel
A Visa úttörő módon elsőként használt az emberi agyról modellezett ideghálózatokat mesterséges intelligenciát alkalmazó platformjának működtetéséhez a lehetséges csalások azonosítására. Ez a technológia gyorsabb és alaposabb információkat biztosít a korábban ismeretlen összefüggések révén. A Visa Advanced Authorization megoldásnak köszönhetően a kereskedők és a pénzintézetek az alábbi előnyöket élvezhetik:
• A gépi tanulási modellek valós időben vizsgálnak meg minden egyes tranzakciót a csalás jelei után kutatva (megvizsgálják a tevékenységeket, a mintákat és több mint 500 kockázat-attribútumot), mindössze körülbelül egy milliszekundum alatt.
• Kockázatpontozás, amelyet a Visa megoszt a számlatulajdonos pénzintézetével, ahol döntés születik a tranzakció jóváhagyásáról vagy elutasításáról, vagy a tranzakció megjelöléséről a számlatulajdonossal való későbbi egyeztetéshez.
• A jó tranzakciók azonosításának képessége még az új vagy a kártyát ritkán használó vásárlók esetén is, ami csökkenti a hamis elutasítások valószínűségét.
• Valós idejű hitelesítés integrált, globális prediktív analitika alkalmazásával a csalás azonosítása és megelőzése érdekében.
A Visának sikerült a globális csalási rátát minden idők legalacsonyabb szintjén – 0,1% alatt – tartania egy többrétegű megközelítés révén, melynek lényege az emberi intelligenciába és a technológiába, mint például a mesterséges intelligenciába való befektetés. Ezzel a kockázatok kezelését elősegítő eszközöket, erőforrásokat és kontrollt adott a fogyasztók és az ügyfelek kezébe, továbbá olyan irányítási folyamatokat hozott létre, amelyeknek köszönhetően a vállalkozások és a szabályozó szervezetek gyorsan reagálhatnak.
„A fogyasztók az összes fizetési hálózat közül a Visát tartják a legmegbízhatóbb vállalatnak a pénzügyi vagy a fizetési szolgáltatások területén, és szerintünk ez a Visa csalások megszüntetésére és a fizetési ökoszisztéma védelmére irányuló töretlen elkötelezettségének köszönhető” – fejtette ki McSherry