2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vasúton nem lesz elérhető egészen hosszú ideig az öt legnagyobb budapesti intermodális áruszállítási terminál egyike sem.

A Soroksári út felett átvezető vasúti vágányokat azért kell épp augusztus 16-19 között (és nem később) lezárni, mert a fővárosi közútkezelő a téli iskolai szünetig nem engedélyezi az út kétszer egy sávra szűkítését. Ezek a vágányok kötik össze Ferencváros állomást a Budapest-Belgrád vonal fővárosi szakaszával, és ebből ágazik ki a Csepel-sziget felé a Gubacsi híd szárnyvonala is, ami az egyetlen elérhetőség négy konténerterminál (MCC, METRANS, Masped, Budapesti Szabadkikötő) felé — írja a G7. Az ötödik, legnagyobb fővárosi konténerterminál a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) is ebből a vonalból ágazik ki, délebbre. A budapesti kombinált terminálok az elmúlt évtized átlagában Magyarország nemzetközi áruforgalmának tizedét bonyolították le,

A következő hónapokban azonban négyszer három napra a rossz állapotban lévő Gubacsi hidat is lezárják.

Néhány nap lezárás nem tűnik tragikusnak, de a szakemberek szerint hónapokon át késések várhatók a vonatközlekedésben, növekedhetnek a költségek az áruszállításban, rontva a magyarországi termelő vállalatok versenyképességét. Az országhatárokhoz közelebb lévő vállalatok magyar helyett határon túli terminálok irányába nyithatnak, ez a forgalom elveszhet, és az amúgy is forráshiányos hazai vasúti infrastruktúra pályahasználati díjaktól, a költségvetés pedig adóbevételektől esik el.

Csepelen is sokat rakodnak
Csepelen is sokat rakodnak
Fotó: MTI/Illyés Tibor

A Soroksári út feletti híd a szakemberek szerint nincs kritikus állapotban, ezért teljes felújítása a Budapest-Belgrád vonal többi részének elkészülte után, 2026-ban is lehetséges lenne. A Gubacsi híd annyira rossz állapotban van, hogy már évek óta lépésben haladnak rajta a vonatok, kisebb tömegű mozdonyokat kell használni, ami drága és lassú megoldás. Teljes felújítás nem lesz, mert nincs rá pénz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!