A Soroksári út felett átvezető vasúti vágányokat azért kell épp augusztus 16-19 között (és nem később) lezárni, mert a fővárosi közútkezelő a téli iskolai szünetig nem engedélyezi az út kétszer egy sávra szűkítését. Ezek a vágányok kötik össze Ferencváros állomást a Budapest-Belgrád vonal fővárosi szakaszával, és ebből ágazik ki a Csepel-sziget felé a Gubacsi híd szárnyvonala is, ami az egyetlen elérhetőség négy konténerterminál (MCC, METRANS, Masped, Budapesti Szabadkikötő) felé — írja a G7. Az ötödik, legnagyobb fővárosi konténerterminál a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) is ebből a vonalból ágazik ki, délebbre. A budapesti kombinált terminálok az elmúlt évtized átlagában Magyarország nemzetközi áruforgalmának tizedét bonyolították le,
A következő hónapokban azonban négyszer három napra a rossz állapotban lévő Gubacsi hidat is lezárják.
Néhány nap lezárás nem tűnik tragikusnak, de a szakemberek szerint hónapokon át késések várhatók a vonatközlekedésben, növekedhetnek a költségek az áruszállításban, rontva a magyarországi termelő vállalatok versenyképességét. Az országhatárokhoz közelebb lévő vállalatok magyar helyett határon túli terminálok irányába nyithatnak, ez a forgalom elveszhet, és az amúgy is forráshiányos hazai vasúti infrastruktúra pályahasználati díjaktól, a költségvetés pedig adóbevételektől esik el.
A Soroksári út feletti híd a szakemberek szerint nincs kritikus állapotban, ezért teljes felújítása a Budapest-Belgrád vonal többi részének elkészülte után, 2026-ban is lehetséges lenne. A Gubacsi híd annyira rossz állapotban van, hogy már évek óta lépésben haladnak rajta a vonatok, kisebb tömegű mozdonyokat kell használni, ami drága és lassú megoldás. Teljes felújítás nem lesz, mert nincs rá pénz.