"Az IKEA eddig is mindent megtett, hogy vigyázzon a Földre és a társadalomra, ezt szeretné idén még magasabb szintre emelni világszerte" - jelentette ki az IKEA mai sajtótájékoztatóján Mounia El Hilali, az IKEA magyar-cseh-szlovák régiójának kereskedelmi vezetője. Az IKEA különleges tagja a budaörsi áruház, hiszen az első áruházuk volt a vasfüggöny innenső oldalán. "Hálaképpen" 2019-ben a budaörsi, az Örs vezér téri, valamint a soroksári áruház kiemelkedő, 20,5 százalékos árbevétel-növekedést produkált, ezzel 90,3 milliárd forgalmat realizálva. Összesen több mint 6,7 millió látogató fordult meg a náluk, közülük 3,5 millióan vásároltak is. A magyar vásárlók 37,1 millió terméket vettek meg és átlagosan 21 783 forintot költöttek vásárlásonként.
A tavalyi év a változás éve is volt, mely fontos eleme, hogy megfizethetők maradtak a termékeik, valamint hogy online az ország bármelyik szegletéből elérhetők. Tavaly az online megkeresés 20,4 százalékkal nőtt, az online shopping üzletág pedig 285,5 százalékos teljesítménnyel zárt. Idén még nagyobb teret kap az úgynevezett People planet stratégia, amelyben a klímaváltozás miatti változások sürgősségére hívják fel a figyelmet. Ezért új korszak kezdődik az IKEÁ-nál, történelmének legnagyobb átalakítására kerül sor, melynek fókuszában bolygónk jövője áll.
"A régióban elsőként indítottuk el csomagküldő szolgálatunkat itt, ahol nem csak bútorokat, hanem kiegészítő termékeket is rendelhetnek 200 felvételi ponton vásárlóink. Magyarországon a közeljövőben 4 átvételi pick-up pontot nyitnak Veszprémben, Debrecenben, Pécsen és Kecskeméten. Az Örs vezér terén és Budaörsön csomagmegőrző szekrényeket telepítenek majd, s a vásárló dönti el, mikor megy a megrendelt áruért. Jövő héten új mobil és desk-top weboldal indul, ahol kényelmesebb lesz a böngészés, és sok inspirációt találnak majd a magyarok. Az expressz kiszállítás Budapesten él majd, 24 órán belül, vagy másnap kiszállítják a cikkeket" – mondta el a közeljövő terveivel kapcsolatban Federica Barberis, az IKEA regionális értékesítési vezetője. Egyébként Párizs után nemsokára Bécsben fogják bevezetni a belvárosi IKEÁ-t, amely egy másik dimenzió. Hiszen itt nem lehet parkolni, a házhoz szállítás kerül előtérbe. Tervezési stúdiókat hoznak a jövőben létre, ahol még kisebb területen, lakberendezési konzulensek dolgoznak majd, ezt tesztelik épp Prágában már. Megvalósulnak majd IKEA shopok is, ahol a termékek csak egy területével találkozhat a vásárló, ezt Madridban tesztelik.
Vladimír Víšek, az IKEA regionális fenntarthatósági vezetője arról beszélt, hogy az IKEA idei mottója a fenntarthatóság és a klímapozitivás minden szinten. A svéd bútorgyártónál semmi nem megy a szemétbe, céljuk 0 százalékra vinni a gyár ökológiai lábnyomát, 2020-ban pedig 0 százalékra csökkenteni a szeméttermelést. Megújuló energiából már többet termelnek, mint amennyit felhasználnak, s a széndioxid-kibocsátás csökkentésére 200 millió eurót költenek idén erdőültetésre. Egy idő után szeretnék a kiszállítást is kizárólag elektromos járművekkel végezni majd. 2019-ben az IKEA megszüntette az egyszer használatos műanyagokat, csak újrahasznosítottal dolgozik. A soroksári áruházra szeretnének napelemet szerelni, hogy az energia 50 százalékát így teremtsék elő. Ami pedig a legnagyobb újdonságot jelenti 2020ban: a Bútorok második élete projekt: elindul a használt bútorok visszavásárlása, cseréje, vagy eladományozása, sőt, akár felújítása, vagy alkatrészként való újrahasznosítása is. Szlovákiában már működik, hogy ugyanazon az áron adják el 1 éves garanciával, mint amelyen vásárolják, s csak másfél nap, amit az áruházban eltöltenek a használt bútorok. Új pozíciók létesítésével pedig szeretnék az ötvenpluszosoknak esélyt adni a munkaerőpiacon.