Szeptemberben kizárólag a bázishatásnak köszönhetően nőtt az Audi AG értékesítése, miután egy évvel korábban az új (WLTP) emissziós mérési eljárásra való átállás 22 százalékkal vetette vissza az értékesítéseket; az első háromnegyedév eladásai azonban csökkentek.
A Wolkswagen konszern prémium márkája a cég honlapján szerdán közzétett beszámolójában azt írta, szeptemberben 145 ezer autót értékesített világszerte az Audi, 4,5 százalékkal többet a 2018 szeptemberi 139 ezernél. Januártól szeptemberig az Audi 1,357 millió autót adott el, kevesebbet az egy évvel korábbi 1,408 ezernél.
Európában az Audi szeptemberi eladásai 33,1 százalékkal emelkedtek éves bázison, 49,5 ezerre. Az év első kilenc hónapjában azonban Európában is kevesebb autót értékesített az Audi az egy évvel korábbinál, 595 ezret 616 ezer után.
Németországban több mint duplájára, 14,6 ezerre nőtt az értékesítés szeptemberben a tavaly szeptemberi 6,8 ezer után, szeptember végéig 215 ezer autót adtak el idén a tavalyi 218 ezer után.
Az Egyesült Államokban éves bázison 16,6 százalékkal csökkentek az Audi szeptemberi eladásai 16,1 ezerre. A kilenc havi eladások 158 ezerre csökkentek 167 ezerről.
Kínában az Audi szeptemberben kevesebb autót adott el az előző évinél, 63,6 ezret 65,8 ezer után, az év eleje óta pedig többet, 491 ezret 483 ezer után.
Hildegard Wortmann, az Audi értékesítési és marketing igazgatója az értékesítések növekedését várja az egész évre vonatkozóan a modellpaletta felfrissítésének köszönhetően.