Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, Kara Ákos fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést rendelt el a Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. reptéri gyakorlatával kapcsolatban - közölte a tárca.
A vizsgálat megindításának oka, hogy a sajtóban megjelent hírek alapján a földi kiszolgáló a repülőtéri szolgáltatásokat az előzetes tájékoztatásban szereplőnél magasabb áron értékesíti az utasoknak.
Mint ismert, az Index írt arról a múlt héten, hogy a Wizz Air a weboldalukon szereplő díj több mint a dupláját szedi be a földi kiszolgáló személyzete azoktól, akik elfelejtettek online becsekkolni. A portálnak nyilatkozott egy házaspár, akik július 16-án, kedden a hajnali géppel utaztak volna Budapestről Berlinbe, de elfelejtettek időben becsekkolni, ezért azt már csak a ferihegyi reptéren, személyesen intézhették a légitársaság földi kiszolgáló személyzeténél, a Malév GH Zrt.-nél.
A fapados légitársaság hivatalos oldala szerint ilyenkor 30 eurót, akkori árfolyam szerint 9950 forintot kell fizetni, a Wizz Air földi kiszolgáló személyzete viszont fejenként már 20 ezer forintot kért a személyes becsekkolásért - írta az Index.
A hatósági eljárás során Budapest Főváros Kormányhivatala azt vizsgálja, hogy a földi kiszolgáló reptéri utasfelvétele során megvalósul-e tisztességtelen vagy megtévesztő gyakorlat. Az ellenőrzés arra is kiterjed, hogy a társaság a díjakat és az igénybe vehető szolgáltatásokat érintően az utasoknak szóló előzetes információknak megfelelően jár-e el.