Hiába a boltzár, nem vásárolunk többet online vasárnap


A boltzár ellenére a vevők vasárnap továbbra sem vásárolnak többet online - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összefoglaló szerint az online kiskereskedelemben a vásárlások száma jellemzően a hét első három napján a legmagasabb, továbbra is a hét végén a legkevesebb a rendelések száma.

A felmérés szerint az év első kilenc hónapjában a hat legnagyobb online kiskereskedelmi szektor összesen mintegy 110 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 2014 hasonló időszakához képest 15 százalékos bővülés. Az online kereskedelem szereplői 2015 harmadik negyedévére a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, amiben már tükröződik a karácsonyi szezonra vonatkozó, derűlátó álláspont is.

Az online kiskereskedelmi index értéke 33,6-ra emelkedett az augusztusi 24,2-ről. Az indexet súlyozottan számítják ki a következő három hónap üzleti lehetőségei, az elmúlt negyedév eladási pozícióinak megítélése és a gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások alapján.

Az online kereskedők pozitív várakozásai mellett a teljes kiskereskedelemben is kedvező hangulat uralkodik, azaz a várakozások alapján mind a teljes, mind az online kiskereskedelem számára biztató lehet az utolsó negyedév alakulása - áll a közleményben.

MTI


Olvasta már?



hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.