2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Júniusban nem az esztergomi gyártó adta el a legtöbb új autót Magyarországon.

Miközben az első negyedévben, illetve áprilisban és májusban is letarolta a piacot a Suzuki idehaza az új autók piacán, júniusban meglepetésre át kellett adni a képzeletbeli dobogó első helyét az Opelnek. Míg ugyanis az esztergomi gyár 1050 új autót értékesített a nyár első hónapjában, addig az német gyártó 1081 darabig jutott. Utánuk nem sokkal a Ford "futott be" 1025 járművel.

A három fenti márkán felül a többiek júniusban nem jutottak el az 1000 darabos szintig, így a 10 százalékos piaci részesedésig sem. Júniusban ugyanis a Jato adatai szerint 8839 új autót regisztráltak Magyarországon, ami tavalyhoz képest 23,77 százalékos növekedés.

A legalább 2,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkező szereplők mindegyike pozitív irányú változást tud felmutatni éves összehasonlításban, a legnagyobbat a Dacia 84,05 százalékkal, de nem panaszkodhat a Suzuki (78,57%) a Renault (59,25%), és az Opel sem (30,08). A piaci bővülésénél ugyanakkor lényegesen alacsonyabb pluszt ért el a Volkswagen (8,22) és a Nissan (4,15).

A Vitara volt a növekedés motorja

Az első félévet a Suzuki uralta

Ha 2016 első félévét vesszük górcső alá, akkor feltétlenül a Suzuki előretörését kell első helyen megemlítenünk. Az idehaza értékesített 46 023 új autóból ugyanis 5246 darab kötődik hozzájuk, miközben tavaly ilyenkor még csak 2870-nél jártak (+82,8%). A kirobbanó adat egyértelműen a Vitarának köszönhető, amelyből 3363 darab került első tulajdonosához 2016 első hat hónapjában.

A Suzuki után az eladott számok alapján az Opel (4666 db, +7%), a Skoda (4344db, +6,6%) és a Ford következik (4279 db, +8,5%).

Ez most az Opel kínálata

A nagyobb gyártók közül jóval a piac felett tudott nőni a Suzuki (82,8%),  a Toyota (+43,6%) és a Renault (+52,9%), miközben a dizelbotránnyal szenvedő Volkswagen 13,8 százalékos pluszig jutott. Egyedül a Nissan volt kénytelen csökkenést regisztrálni, mégpedig 1 százalékosat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!