Miközben az első negyedévben, illetve áprilisban és májusban is letarolta a piacot a Suzuki idehaza az új autók piacán, júniusban meglepetésre át kellett adni a képzeletbeli dobogó első helyét az Opelnek. Míg ugyanis az esztergomi gyár 1050 új autót értékesített a nyár első hónapjában, addig az német gyártó 1081 darabig jutott. Utánuk nem sokkal a Ford "futott be" 1025 járművel.
A három fenti márkán felül a többiek júniusban nem jutottak el az 1000 darabos szintig, így a 10 százalékos piaci részesedésig sem. Júniusban ugyanis a Jato adatai szerint 8839 új autót regisztráltak Magyarországon, ami tavalyhoz képest 23,77 százalékos növekedés.
A legalább 2,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkező szereplők mindegyike pozitív irányú változást tud felmutatni éves összehasonlításban, a legnagyobbat a Dacia 84,05 százalékkal, de nem panaszkodhat a Suzuki (78,57%) a Renault (59,25%), és az Opel sem (30,08). A piaci bővülésénél ugyanakkor lényegesen alacsonyabb pluszt ért el a Volkswagen (8,22) és a Nissan (4,15).
A Vitara volt a növekedés motorja
Az első félévet a Suzuki uralta
Ha 2016 első félévét vesszük górcső alá, akkor feltétlenül a Suzuki előretörését kell első helyen megemlítenünk. Az idehaza értékesített 46 023 új autóból ugyanis 5246 darab kötődik hozzájuk, miközben tavaly ilyenkor még csak 2870-nél jártak (+82,8%). A kirobbanó adat egyértelműen a Vitarának köszönhető, amelyből 3363 darab került első tulajdonosához 2016 első hat hónapjában.
A Suzuki után az eladott számok alapján az Opel (4666 db, +7%), a Skoda (4344db, +6,6%) és a Ford következik (4279 db, +8,5%).
Ez most az Opel kínálata
A nagyobb gyártók közül jóval a piac felett tudott nőni a Suzuki (82,8%), a Toyota (+43,6%) és a Renault (+52,9%), miközben a dizelbotránnyal szenvedő Volkswagen 13,8 százalékos pluszig jutott. Egyedül a Nissan volt kénytelen csökkenést regisztrálni, mégpedig 1 százalékosat.
mfor.hu