5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A folyamatosan változó marketingtrendekkel a cégeknek egyre nehezebb lehet lépést tartani, már csak a digitális fejlődés miatt is. A rengeteg rendelkezésre álló platform, a specifikus hirdetési beállítások és számos egyéb tényező is nehezítheti egy vállalkozás marketingjét. Hogy lehet hát eredményesen helytállni egy ilyen közegben?

Marketing – egy komplex világ

Egy márka felépítése és kommunikálása a célpiac felé nem könnyű feladat. Kutatáson kell alapulnia, amely olyan fenntartható stratégiákat rögzít, amelyek hosszú távú elkötelezettséget teremtenek az ügyfelekkel. Egy olyan világban, ahol a legtöbb termék homogén, a küzdelem azon múlik, hogy mennyire jól mutatjuk be márkánkat a piacon, hogy minket azonosítsanak a leghatékonyabban a többi között.

A marketingben a pozicionálás azt a képességet jelenti, hogy befolyásolni tudjuk a fogyasztók márkával vagy termékkel kapcsolatos megítélését a versenytársakhoz képest. Ez határozza meg, hol áll a saját termékünk vagy szolgáltatásunk a piacon hasonló termékeket kínáló többi versenytárshoz képest. Éppen ezért egy profi, marketingeszközök használatában otthonosan mozgó cég sokat segíthet márkánk formálásában és hirdetésében, hogy elérjük céljainkat. De mielőtt erre rátérnénk, nézzük, melyek manapság a leghatékonyabb eszközök, ha márkaismertségről van szó!

3 hatékony marketingeszköz brand awareness-szempontból

A brand awareness a vállalkozás minden elemét egyetlen felismerhető koncepcióba igazítja, és mindez a marketingről szól. Az alább felsorolt brand awareness-feladatokba egy cég saját maga is belevághat, ám általában eredményesebbek tudnak lenni, ha profikat bíznak meg az alapoktól egészen a legapróbb finomhangolásokig.

Social média-jelenlét és tartalomgyártás

A közösségi média hatalmas, ezért ki kell választani azokat a platformokat, ahol a vásárló személye a legnagyobb valószínűséggel tölti idejét, és ezekre kell összpontosítani. A tartalom kulcsfontosságú a márkák számára, mert segít nekik elmondani történetüket.

Legyen szó céges blogról, podcastról vagy közösségimédia-bejegyzésről, el kell érni a célközönséget, be kell vonni őket, és el kell juttatni a márkaüzenetet hozzájuk. Minél erősebb a tartalom, annál jobban megmutatjuk a közönségnek, hogy mit képvisel a márkánk. Annak elismertsége pedig nem csak abból áll, hogy a közönség ismeri a nevét. A lényeg az, hogy meg tudják mondani, mi teszi egyedivé azt. Ezért fontos kiemelni, hogy mi különböztet meg a tartalomban a versenytársak közül.

Influenszermarketing

Az influenszermarketing olyan emberekkel vagy márkákkal való partneri kapcsolat, akik képesek befolyásolni potenciális vásárlóinkat, és hajlandóak reklámozni a cégünket. Ez a fajta marketingeszköz lehetőséget biztosít, hogy hozzáférjünk egy előre összeverbuvált közönséghez, és különösen a célközönséghez, ha releváns influenszereket választunk. Segítségével fokozott elérést és márkaismertséget várhatunk, különösen, ha a cégünk még kicsi vagy viszonylag új.  Az influenszerekkel való együttműködés felgyorsíthatja a jobb digitálismarketing-eredményeket, és végső soron az üzleti növekedést. De csak akkor, ha hatékonyan tudjuk azt megközelíteni, és itt jönnek be a további eszközök.

Üzlethelyiség figyelemfelhívó dizájnnal

Egy emlékezetes márka elengedhetetlen ahhoz, hogy üzletünket megkülönböztethessük az utcán. Néhány kreatív, jól elhelyezett és feltűnő ablakmatrica segíthet növelni cégünk és termékeink ismertségét. Az pedig, hogy a dizájn és a logó könnyen megjegyezhető, hosszú távon megerősíti vállalkozásunkat a piacon. Harmonizáljuk valós ablakgrafikánkat az online márkaépítéssel és promóciókkal, így a márkaélmény zökkenőmentes marad a csatornákon keresztül.

Mielőtt az emberek betennék a lábukat az üzlet bemutatótermébe, pillanatok alatt elbírálják a céget, csupán a megjelenéséről. Az ablakmatricák használata átalakíthatja a vállalkozás külsejét, és további lendületet adhat a fogyasztónak ahhoz, hogy megálljon és böngésszen. Egy pillanat alatt unalmasból szemet gyönyörködtetővé varázsolhatják a kirakatot.

Olcsó és kreatív módszer a potenciális új ügyfelek figyelmének felkeltésére, szlogenekkel vagy színes képekkel megjelenítve termékeket vagy kedvezményeket. Jól működnek más kirakati díszekkel, például szövetekkel és termékbemutatókkal is. Fontoljuk meg a QR-kódok hozzáadását is weboldalunk legújabb promócióihoz, így a járókelők még akkor is kapcsolatba léphetnek a márkával, ha az üzlet zárva van.

Adjuk profi kezekbe a cégünket!

A marketingügynökségek és a brand awareness-szel foglalkozó szakemberek valóra válthatják elképzeléseinket azáltal, hogy látványtervekkel, egységesített megjelenéssel életre keltik a márkánkat. Olyan javaslatokat tesznek és olyan eszközökre fektetnek hangsúlyt, amelyekre nem is gondolnánk, és amelyek összhangban vannak azzal, amit a célpiac felé kívánunk közvetíteni.

Legyen szó egy jól elhelyezett közösségi média hirdetésről, vagy hatásos influenszer-együttműködésről, netán néhány látványos és eredeti ablakmatricáról üzletünkben, a hangsúly a hozzáértésen van.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!