A visszahívás azért vált szükségessé, mert egy pókfajta a Mazda 6-os modelljeinek üzemanyagtartály szellőző nyílását a jelek szerint a lehető legmegfelelőbb pókszállásnak tekinti, hálójával beszövi azt, és ezáltal eldugaszolja. A dugulás vákuumot okozhat az üzemanyagtartályban, ami repedések kialakulásához, majd üzemanyag szivárgáshoz vezethet. Duguláselhárítás vagy a folyamatos karbantartás az ami a baj megelőzését segíti.
dugulásBenzinszivárgással először 2009 májusában jelentkezett szervizben egy amerikai Mazda tulajdonos, majd 2009 októberében egy második. A Mazda a második esetnél jutott az elkövető nyomára. Benzinszivárgás még nem okozott tűzesetet Mazda 6-os autóknál.
Az Észak-Amerikában értékesített Mazda 6 modelleket az Egyesült Államokban gyártják, az Európában értékesített modelleket pedig Japánban. A visszahívási akció az Egyesült Államokban gyártott Mazda 6-os modellek 2009-es és 2010-es modelléveit érinti.
A szervizekben kicserélik az üzemanyagtank levegőztető szelepét és vákuum képződésének megakadályozása céljából frissítik a levegőztető rendszer szabályozó szoftverét.
Az európai modellek kissé különböznek kivitelezésükben az amerikai modellektől, egyebek között a benzintank levegőztetésének kialakításában is. Európai Mazda tulajdonosoknak nem kell a szóban forgó pókfajta, a dajkapók (Cheiracanthium) behatolásától tartaniuk.
MTI