A kibocsátáskor tervezett 48-52 dolláros ársáv tetején, vagyis részvényenként 52 dolláron (14 248 Ft) értékesíti a Ferrari 10 százalékát a Fiat Chrysler. Így az olasz-amerikai autógyártó konszern 900 millió dolláros bevételre tesz szert.
Az 52 dolláros kibocsátás azt is jelenti, hogy az olasz luxusautó gyár értéke 12,1 milliárd dollárt tesz ki a KBC elemzői szerint. A Ferrari 2014-ben 2,76 milliárd eurós bevétel mellett 265 millió eurós nyereséget ért el, így a most kialakult árazás igencsak borsosnak tűnik. Már csak azért is, mert a Ferrari csak limitált számú autót értékesíthet anélkül, hogy sérülne a márka presztízse. Ha pedig nem tudnak több autót eladni, akkor a bevétel sem tud nőni, így értelemszerűen a profit növekedése is meglehetősen korlátos. Márpedig ha egy cég eredményének növekedése korlátos, akkor lényegesen alacsonyabb értékelési szinten forog általában.
A Ferrari egyébként tavaly 7255 autót adott el, miközben a Maserati 36 500-at, míg a Porsche 120 ezret.
A tőzsdei értékesítést követően egyébként a Ferrariban átmenetileg 80 százalék tulajdona marad az Fiat Chryslernek, 10 százalék pedig az alapító fiának, Piero Ferrarinak. Az olasz-amerikai vállalat 80 százaléka azért csak átmeneti, mert a tervek szerint ezt a pakettet a saját tulajdonosaik között fogják szétosztani, így a Ferrarit teljes mértékben le fogják választani a csoportról.
A részvénnyel való kereskedés a New York-i tőzsde nyitását követően bármikor elindulhat a délutáni órákban, a papír ticker kódja pedig Race lesz.
mfor.hu