A francia Credit Agricole csoport vállalatfinanszírozási és befektetési bankja - amely korábban a Calyon Bank nevet viselte - elemzésében azt írja, hogy az autóipar számára kulcsfontosságú nyersanyagok árának több mint fél éve tartó folyamatos emelkedése és az euró dollárral szembeni gyengülése miatt akár 80 százalék körüli mértékben visszaeshet, a roncsprémium programok kifutásával eleve nehéz helyzetbe került autógyártók adózás és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT).
Az autókba beépített nyersanyagok árából átlagosan 60-65 százalékot tesznek ki az acélköltségek, a nyersanyagköltség pedig a végtermék - az autó - költségének hozzávetőleg 7 százalékát adja. Az alacsony árrés miatt azonban a nyersanyagok ármozgása jelentős hatást gyakorolhat a gyártók EBIT-eredményére.
Az elemzés szerint az acél árának idei, várható 30 százalékos emelkedésének hatását fokozza az euró további gyengülése a dollárral szemben, mert az acélügyleteket dollárban számolják el. A francia társaság szekértői szerint főként a kis- és középkategóriás modellekben erős gyártók, elsősorban a Peugeot és a Renault járhat rosszul.
MTI/Menedzsment Fórum