A harmadik negyedéves számok azt mutatják, hogy egyre erőteljesebben csökken a Magyar Telekom árbevétele, a nettó eredmény viszont a vártnál jobban tudott emelkedni a szeptemberben lezárt negyedévben. Mindez azt támasztja alá, hogy szükséges volt a márkák átszervezése, a T-Home márkanév bevezetése a magyar piacon is, a vállalat így próbálja megállítani a bevételek csökkenését.
A Concorde elemzői arra számítottak, hogy 3,8 százalékkal, 168,6 milliárd forintra fog csökkenni a harmadik negyedévben a Magyar Telekom árbevétele, ezzel szemben 167,1 milliárdra mérséklődött a bevétel, ami 4,6 százalékos visszaesést jelent. A gyorsjelentés kiemeli, hogy a visszaesés elsősorban a vezetékes telefonálásban volt megfigyelhető, mind a kiskereskedelmi, mind pedig a nagykereskedelmi szegmens bevételei csökkentek. A mobil bevételek ugyanakkor csak kismértékben estek vissza 2007 hasonló időszakához képest.
A csökkenő bevételek ellenére a cég nettó eredménye a vártnál kedvezőbb lett: míg előzetesen 0,8 százalékos bővülésre számítottak a Concorde szakemberei, az adatok alapján 5,8 százalékkal nőtt az eredmény. Az elemzők 25,5 milliárd forintos nettó eredményt vártak a cégtől, a valós adat ennél 1,2 milliárddal lett magasabb. "Az EBITDA csökkenését ellensúlyozta az értékcsökkenés és amortizáció valamint a nyereségadók csökkenése" - áll a vállalat gyorsjelentésében.
Az EBITDA 6,4 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbi szintről, így 69,5 milliárd forint lett a harmadik negyedévben, ami kicsivel gyengébb, mint amire előzetesen számítani lehetett.
A vezetékes szolgáltatásokon belül kimondottan gyengén teljesített a Montenegrói leányvállalat, a T-Com Crna Gora bevételei 35,4 százalékkal zuhantak, ehhez hozzájárult a forint erősödése az euróhoz képest (a harmadik negyedévben még erős forintról beszélhettünk, nyáron 230 alatt is volt az euró/forint árfolyam).
A mobilszolgáltatások terén szintén a Montenegrói leány teljesített a leggyengébben, a T-Mobile Crna Gora 10,2 százalékos bevételcsökkenést könyvelhetett el.
Az év első kilenc hónapját tekintve a Magyar Telekom bevételei 0,2 százalékkal mérséklődtek, 502,8 milliárd forintot tettek ki, az EBITDA viszont 5,4 százalékkal nőtt. A vállalat nettó eredménye 35,3 százalékkal ugrott meg, ehhez az EBITDA-növekedés mellett az értékcsökkenés és a nettó pénzügyi költségek visszaesése járult hozzá.
„Míg 2008. első félévét a hatékonyságnövelési lehetőségek kiaknázásának szenteltük, a harmadik negyedévet a Magyarországon szeptemberben elindított rebranding kampány és az ahhoz kapcsolódó erőteljes marketing jelenlét jellemezte" - nyilatkozta Christopher Mattheisen, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban.
"A megnövekedett promóciós erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy megőrizzük vezetékes előfizetőinket és a vezetékes és a mobil piacon egyaránt tovább növeljük a szélessávú előfizetők számát" - tette hozzá a vállalat vezetője.
"Ugyan a harmadik negyedéves eredményeink már mutatják azon nehézségeket, melyekkel szembesülnünk kell minden piacunkon, továbbra is fenntartjuk azon célkitűzésünket, hogy 2007-hez képest a bevételeket szinten tartsuk. Mindemellett felfelé módosítjuk a működéshez kapcsolódó (a vizsgálattal valamint a létszámleépítéssel kapcsolatos költségek nélküli) EBITDA célkitűzésünket: kismértékű csökkenés helyett a 2007 évivel megegyező szintű működéshez kapcsolódó EBITDA-t várunk 2008-ban" - olvasható Christopher Mattheisen nyilatkozatában.