A Mid Europa középtávú stratégiája a tulajdoni hányadának csökkentése, de ez nem csak az IPO során nem valósult meg, hanem várhatóan erre rövid távon sem kerül sor, hiszen ezzel azonnali negatív hatást gyakorolna a részvények árfolyamára. A Mid Europa exitje, bár a kibocsátási tájékoztató alapján már a jegyzést követő 180 napot követően is megtörténhet, erre inkább hosszabb távon lehet számítani, hasonlóan az Indigo szerepéhez a Wizzairben. A Mid Europa leghamarabb 2018-ban értékesítheti részben vagy egészben a fennmaradt tulajdoni hányadát.
A Waberer’s tőzsdei kapitalizációja az 5100 forintos kibocsátási ár alapján 90,5 milliárd forint lesz a kereskedés július 6-i indulásakor, így a vállalat BUX indexben elfoglalt helye szempontjából csalódás lehet az IPO megítélése, ez azonban a cég gazdálkodását nem érinti.
Mivel a részvények a meghirdetett 5100-6300 forintos meghirdetett értékesítési ársáv alján keltek el és a kibocsátott részvények száma is jóval kevesebb a vártnál, így a tervezettnél jóval kisebb közkézhányad, alacsonyabb likviditás jellemezheti majd az új részvényt, ami a modell alapú értékeléseket befolyásolja majd. Az európai összehasonlításban az 5100 forintos áron olcsónak mondható a részvény, az Equilor
korábban megjelent elemzésében részletesen bemutatott fundamentális háttér változatlan. Ennek alapján továbbra is mérlegelni érdemes a papírhoz kapcsolódó kockázatokat. Ezek közül a legfontosabbak a változó európai szabályozás, a brexit-tárgyalások kimenetele és az európai szállítmányozási szektor csökkenő jövedelmezősége. A társaság által tervezett lengyel Link akvizíciója jól illeszkedik a vállalat növekedési terveihez, a Waberer’s az erősen konszolidálódó fuvarozói piac nyertese lehet.
mfor.hu