3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Majdnem 20 százalékkal növelte árbevételét Oroszországban a Richter az első negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest. A gyógyszergyártó az elemzői várakozásoknál egy kicsit halványabb profitról számolt be szerda hajnalban közzétett gyorsjelentésében, három hónap alatt 11,2 milliárd forint volt az adózott eredmény.

70,8 milliárd forint volt az első negyedévben a Richter teljes árbevétele, ez 11,6 százalékkal (euróban mérve 10,1 százalékkal) volt magasabb 2010 első negyedévénél. A gyorsjelentés szerint minden fontosabb országban növelte forgalmát a magyar gyógyszergyártó, különösen az orosz piac húzott jól.

Magyarországon 9,5 milliárd forint volt a Richter árbevétele három hónap alatt, ez 8,9 százalékos növekedést jelentett év/év alapon. "Az árcsökkentések mértéke elhanyagolható volt, miközben az elmúlt két évben bevezetett készítmények forgalma árbevétel növekedést eredményezett. A jelenlegi piacszabályozás előreláthatólag változni fog a második negyedév során" - vetíti előre a menedzsment a Széll Kálmán Terv következményeit.

A külföldi piacok közül továbbra is Oroszország a legjelentősebb a Richter számára, az idei év első három hónapjában elért 20,3 milliárd forintos forgalom 19,6 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbi 17 milliárdnál. Az egyéb FÁK-országokban 14,3 százalékos forgalombővülést ért el a cég, míg az EU15-országokban az árbevétel 74,6 százalékkal emelkedett annak köszönhetően, hogy a tavaly akvirált Grünenthal-portfólió miatt nőtt az értékesítés.

Jól húzott a lengyel piac is 10,8 százalékos bővülésével, Romániában azonban 17,4 százalékkal visszaesett az előző évhez képest a Richter árbevétele, Ukrajnában pedig 2,9 százalékos volt a visszaesés.

A vállalat üzleti eredménye 2011 első negyedévében 10,2 milliárd forint volt, ami 9,3 százalékkal alacsonyabb a 2010 azonos időszakában elért értéknél. "Az üzleti eredmény alakulásában jelentős szerepet játszott a működési költségekben bekövetkezett nagymértékű növekedés, amely elsősorban az értékesítési és marketing tevékenységgel függ össze" - emeli ki a menedzsment.

Az értékesítési és marketing költségek egészen pontosan 48 százalékkal emelkedtek tavalyhoz képest, így 18,7 milliárd forintot tettek ki az egy évvel korábbi 12,6 milliárdhoz képest. Ezt csak kis részben tudta ellensúlyozni a több mint duplájára emelkedő pénzügyi eredmény, mely 1,8 milliárd forint volt.

Az adózott eredmény 11,2 milliárd volt, ami forintban mérve 3,2 százalékos (euróban számítva 4,7 százalékos) csökkenést jelent a bázisidőszakhoz viszonyítva, elsősorban a magasabb működési költségek következtében.

A teljes részvényszámra vetített egy részvényre jutó eredmény a rendkívüli és egyszeri tételek nélkül számítva 2011 első negyedévében 600 Ft/részvény volt, ami forintban számítva 3,2 %-kal marad el a bázisidőszaki érték mögött.

A közölt eredmények egyébként kissé elmaradnak a várakozásoktól: a Concorde elemzői 11,8 százalékos adózott eredményt és 10,9 milliárd forintos üzemi eredményt vártak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!