2p

A British Petrol (BP) olajtársaság mérnökei tévesen értékelték a mélytengeri furat nyomástesztjeinek eredményeit, amelyek az olajkitermeléssel járó kísérő gázok hirtelen kilökődésének veszélyéről tanúskodtak - erre utal a BP belső jelentése, amely a Mexikói-öbölben április 20-án történt baleset okaival foglalkozik.

A Bloomberg hírügynökség által vasárnap idézett, egyelőre nem nyilvános kétszáz oldalas jelentés szerint a téves következtetések levonása után április 20-án, a baleset napján tengervízzel kezdték el lecserélni az olajnál és a gáznál is nehezebb fúrófolyadékot. A tengervíz viszont túl könnyűnek bizonyult ahhoz, hogy megakadályozza a kísérő gáz feltörését a fúrószálon keresztül az olajfúró platformhoz, ahol a gyúlékony gáz hatalmas robbanást okozott.

A robbanás következtében 11 ember meghalt, a svájci Transocean vállalattól bérelt, Deepwater Horizon nevű olajfúró platform pedig két napra rá elsüllyedt. A bekövetkezett környezeti katasztrófával több mint 4 millió hordó nyersolaj került a Mexikói-öböl vizébe közel 3 hónap alatt.

A brit olajtársaság az elkövetkező napokban teszi közzé hivatalosan a jelentésben szereplő megállapításokat. A katasztrófa okainak kivizsgálása néhány nappal a baleset után kezdődött meg - közölte a Bloomberget informáló forrás, amely szerint a jelentés megállapítja, hogy a BP legalább részben felelős az amerikai partoktól 65 kilométerre, 1,5 kilométeres mélységben a tengerszint alatt történt olajszivárgásért.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!