A német Volkswagen AG többségi tulajdonában lévő svéd teherautó gyártó vállalat megrendelései a június 30-án zárult negyedévben 20.877-re emelkedtek az előző negyedévi 16.151-ről és a tavalyi második negyedévi 8.223-ról.
A teher- és haszongépjárművek iránti kereslet alakulását fontos konjunktúra-mutatónak tekintik a gazdasági elemzők.
A Scania adózott eredménye 2,37 milliárd svéd koronára (251 millió euró) emelkedett a tavalyi második negyedévi 150 millió koronás (16 millió euró) veszteségről. Értékesítési árbevétele 43 százalékkal 20,6 milliárd koronára (2,18 milliárd euró) emelkedett 14,43 milliárd koronáról (1,53 milliárd euró), üzleti eredménye pedig 3,5 milliárd koronára (371 millió euró) 17 millióról (1,8 millió euró).
Elemzők 19,23 milliárd koronás (2,04 milliárd euró) értékesítési árbevételt és 2,65 milliárd koronás (281 millió euró) üzleti eredményt jeleztek előre.
Az üzleti eredmény kulcs 17 százalékos rekordot ért el a tavalyi 0,1 százalék után.
Tavaly a tehergépjármű gyártó vállalatok, így a Scania és a szintén svéd Volvo termelése is súlyos visszaesést szenvedett el a gazdasági világválságban csökkenő kereslet miatt. A Scania négynapos munkahetet vezetett be tavaly júniusban a kereslet csökkenése miatt, de idén áprilisban a kereslet növekedésével párhuzamosan visszatért az ötnapos munkahétre.
A kereslet Brazíliában, a Scania legjelentősebb piacán növekedett a legnagyobb mértékben, a erőteljes növekedés volt tapasztalható Ázsiában is. Európában viszont ehhez képest csak vontatott mértékben növekedett a tehergépjárművek iránti kereslet.
A Scania svéd konkurense a Volvo csütörtökön számolt be második negyedéves eredményéről. A Volvo 3,15 milliárd svéd korona (334 millió euró) adózott eredményt ért el 27 százalékkal 68,8 milliárd koronára (7,30 milliárd euró) emelkedett értékesítési árbevétel mellett. A Volvo szintén Ázsiában és Dél-Amerikában növelte eladásait és rámutatott, hogy ehhez képest Észak-Amerikában, Japánban és Európában még lassan halad a kereslet növekedése. Előrejelzése szerint az európai piac az idén 10 százalékkal, az észak-amerikai pedig 20-30 százalékkal bővülhet az idén.
MTI/Menedzsment Fórum