2019. március 29. 11:02
mfor.hu

Mindig jelentős kiadás, ha autót akarunk venni. A nagycsaládosok számíthatnak az állam támogatására, de mi a helyzet azokkal, akik nem felelnek meg a feltételeknek és autót vennének?

Sokan mindenféle megtakarítás nélkül vágnak neki a vásárlásnak, ilyenkor pedig többnyire lízingre vagy autóhitelre támaszkodnak. Vajon megéri? Szakértővel néztük meg, mire számíthatunk, ha autóvásárlásra adjuk a fejünket.

Autómustra Autómustra

A GKI elemzése szerint a lakosság tizede biztosan vásárol autót az elkövetkezendő 3 évben. Továbbra is a használtakat keressük, a vásárlók háromnegyede megelégszik korábbi tulajtól származó járgánnyal. Nem is költünk sokat egy használt autóra, a lélektani határ nagyjából 2 millió forint körül van. Csak összehasonlításképp: új, középkategóriás autó alapfelszereltséggel is 3-4 millió forinttól indul, így érthető, hogy sokan a használt mellett teszik le a voksukat.

De mi a helyzet, ha éppen nem tudunk ennyi pénzt letenni az asztalra, és a családra, barátokra sem számíthatunk? Ilyenkor fordulnak a legtöbben valamilyen külső finanszírozó felé, legyen az egy bank vagy kereskedő. A Bank360 megnézte, milyen termékeket találhatunk ma a piacon, ha autóvásárlás a cél és anyagi segítségre van szükség.

0 százalékos lízing új autóknál gyártótól

Bőven a 2 millió forintos határ felett van, de ne menjünk el szó nélkül a lehetőség mellett. Egyes gyártóktól 0 százalékos THM mellett lízingelhetjük az új autót, azaz az önerőn felüli részt részletekben fizethetjük vissza. Arra ugyanakkor érdemes felkészülni, hogy az önerő mértéke legalább 40 százalék. Így egy 4,9 millió forintos autónál kicsivel kevesebb mint 2 millió forintot, 60 hónapos futamidőt választva pedig 49 000 forint feletti törlesztőrészletet kell fizetnünk.

Zárt végű pénzügyi lízing kereskedőtől, pénzintézettől

Egyes hitelintézeteknél nem csak új, de használt autó lízingelésére is van lehetőség, igaz, szigorú megkötések mellett. Ilyen például a jármű vételára, az életkora a futamidő végén vagy a kötelező casco. Az önerőről sem szabad megfeledkeznünk: ennek mértéke egyedi elbírálás részét képezi, de elég lehet akár a bruttó vételár 20 százalékával rendelkeznünk. Az autó természetesen nem kerül azonnal a tulajdonunkba, csak a futamidő lejártával, a vételár kifizetésével. A futamidő jellemzően egy és hét év között húzódhat az autó korától függően, míg a kamatozás többnyire változó (ám van a piacon fix kamatozású ajánlat is), azaz meg van a lehetősége annak, hogy a futamidő alatt emelkedik a törlesztőrészlet. A kamatot nagyban meghatározza, hogy mekkora összeget veszünk fel és milyen futamidőre, és természetesen az sem mindegy, hogy milyen autót akarunk venni.

Szabad felhasználású személyi kölcsön

Akár új, akár használt autó vásárlására is fordíthatjuk az igen rugalmasan felhasználható személyi kölcsönöket. Előnyük, hogy nincs szükség önerőre, akár 10 millió forintot is felvehetünk, és nincs szükség ingatlanfedezetre. Rendszeres jövedelem igazolása már elég a hitel felvételéhez, amelyből bármilyen autót vásárolhatunk, ráadásul, ha marad még a hitelből, a forgalomba állítás költségeit is fizethetjük belőle. 
A legfrissebb kalkulációk szerint személyi kölcsönt márciusban már akár 8 százalékos THM alatt is igényelhetünk, aminek 3 000 000 forint és 60 hónap futamidő esetében 60 299 forint a törlesztőrészlete. A személyi kölcsönök ma már néhány kivétellel fix kamatozásúak, így nem kell tartanunk a törlesztőrészlet emelkedésétől.

Meglévő autó beszámítása

Könnyíthetünk a helyzetünkön, ha megegyezünk a kereskedővel, hogy számítsa be meglévő járgányunkat. Ez leginkább hagyományos „hozd a pénzt, vidd az autót” használt autós konstrukcióknál működik, de lízingelésnél is van rá példa. Személyi kölcsön használatával is van lehetőség a beszámításra.

Állami támogatás villanyautókhoz

Szintén jó, ha tudjuk, hogy még mindig elérhető a legfeljebb 1,5 millió forintos állami támogatás új elektromos autók vásárlásához. A bruttó vételár 21 százalékára, maximum 1,5 millió forint támogatást lehet kérni. Sajnos azonban jelenleg még a legolcsóbb villanyautó is bőven a fentebb meghatározott 2-4 millió feletti vételártól indul alapfelszereltséggel. Használtan már találhatunk kicsit több mint 2 millió forintért, azonban arra az állami támogatást nem használhatjuk fel.

Nagycsaládosok autóvásárlási támogatása

A legfrissebb állami támogatást három vagy több gyermekes családok használhatják majd ki, a támogatás mértéke pedig legfeljebb 2,5 millió forint, és a vételár maximum 50 százalékát teheti ki. A támogatás új, hétszemélyes jármű vásárlására vonatkozik. Az Mfor korábban már összegyűjtötte, hogy mely autókra vonatkozik a támogatás, itt a legolcsóbb is 3,5 millió forintért érhető el, de jellemzően 5,5 millió felett vannak 7 személyes autók.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/?>