4p

Tavaly is nagyot nőtt a K&H Bank eredménye, nagyobb mértékben nőtt a hitel-, mint a betétállomány, és a biztosító eredménye is szépen növekedett. Megvennék a Budapest bankot, ha adnák nekik.

Csütörtökön ismertette eredményeit a KBC csoport, ahol az mfor.hu tudósítója arról érdeklődött, hogy a Budapest Bank iránt korábban jelzett érdeklődésen túl sikerült-e előrelépniük. A bank hazai vezetője megerősítette, hogy érdeklődnek a jelenleg állami kézben lévő pénzintézet iránt, és vizsgálják az akvizíciós lehetőséget. Hozzátették azonban, hogy a magyarországi KBC  nem kapott meghívást a kormány részéről a bank privatizációjára.

Eredmény, ügyfélszám

A K&H Bankcsoport 57,8 milliárd forint eredményt ért el 2018-ban, ami 38 százalék emelkedés az előző éves 41,8 milliárdhoz képest. A növekedés egy részét egyedi tételek adták: az ezek nélkül számított működési eredmény 53,6 milliárd forint volt, ami 28 százalékos növekedés. A biztosító 4,5 milliárd forint nettó eredménytért el, ami 57 százalékos eredménynövekedés. A banknál a hitelezési értékvesztések is jól alakultak: csökken a nemfizető hitelek aránya, jelenleg mindössze 1,8 százalék az állomány, ami kifejezetten kedvező szint.

Az ügyfélszám már közel 700 ezer (695), ez egy százalék emelkedés, azonban a rendszeres jövedelemátutalást kapó ügyfelek száma 57-ről 60 százalékra növekedett, ez 7 százalékos növekedés. Ez nagyon fontos a bank számára hisz ők azok az ügyfeleknek, akiknek a K&H a fő bankja. A banknál mind a betétek, mind a hitelek nőttek, a hitelállomány 7, betétállomány 4 százalékkal. Decemberben az újonnan folyósított fix kamatozású jelzáloghitelek aránya már 90 százalék volt.

Automatizálás, digitalizálás

A banknak több mint 200 készpénzbefizető automatája van, ezzel piacvezetők az országban. A bankhoz történő összes készpénz befizetés 59 százaléka ezeken át zajlik, csak 41 százalék a pénztárakban. Emellett bevezették a pénztármentes koncepciót: 40 fiókban, ami az összes fiók 20 százaléka, már nincs pénztár, ebben is piacvezető a bank. Ez az ügyfelek számára is kényelmes, bármikor intézhetik a befizetést, a bank munkatársai pedig fontosabb dolgokkal tudnak foglalkozni.

Ugyancsak jelentős lépés a papírmentesítés: az ügyfelek digitális formában írhatnak alá. Az ügyfelek negyede már ezt használja, 174 ezren rendelkeznek az ehhez szükséges biometrikus profillal. Emellett az egyik legfontosabb újítás a robotvezérelt személyikölcsön folyósítás, ennek keretében fél órán belül elbírálják a hitelkérelmet, és ha az pozitív, azonnal folyósítanak. Ez ráadásul nemcsak a bank ügyfelei számára elérhető szolgáltatás: bárki igénybe veheti.

Biztosító

A K&H Biztosító illeti nettó nyeresége 4,5 milliárd lett, ez 57 százalékos emelkedés. A nyereség növekedése részben a bevételnövekedésből adódott (18 százalék), és sokat segített a gyors a gazdasági növekedés, a növekvő a fogyasztás: sok az építkezés és felújítás, növekszik a járműpark, sok új autó fogy, így magas az értékesítés és kicsi a lemorzsolódás.

A kárfizetés szempontjából is jó volt az év, mivel nem voltak természeti katasztrófák, rendkívüli időjárási események. Mindez kedvező költségszint mellett jött létre, a költségek csak 3 százalékkal növekedtek, köszönhetően a digitalizációnak. A nem életbiztosítási szektor 13 százalékkal növekedett, ez elsősorban a gépjárműbiztosításból jött össze, de az életbiztosítási az életbiztosítás is jól ment, 15 százalék.

Kifejezett újdonság a teljesen digitális lakásbiztosítás, ahol mindössze három kérdést kap az ügyfél: családi háza van-e vagy lakása, mennyi az irányítószám, illetve hány négyzetméteres a lakás, majd ezek alapján azonnal ajánlatot kap az ügyfél. Emellett érdekesség, hogy a biztosítónál meglévő összes információ egy adatbázisba került, így mind az ügyfelek, mind az értékesítők egy helyen látják, mivel rendelkezik az ügyfél.

Várakozások

A kérdésünkre, hogy a következő években várható-e hasonló dinamikus eredménynövekedés, David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója, és Nik Vincke, a K&H vezérigazgatója azt válaszolta, hogy mivel tavaly több egyedi tétel is volt, így nehéz ilyen dinamikát tartani, ugyanakkor sok függ attól, hogy a robusztus magyar gazdasági növekedés és a lakossági fogyasztás emelkedése meddig lesz hasonlóan dinamikus, mint a tavalyi évben. Az is döntő, hogy alakul a kamatszint: a jegybank már többször is jelezte, hogy rövidesen kezdődhet a monetáris szigorítás, ugyanakkor erre még nem került sor. A biztosító esetében tavaly lényeges elem volt, hogy nem történt természeti katasztrófa, ennek megismétlődésére nem lehet számítani, ezért óvatosan becslés indokolt a várható eredménynövekedést illetően.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!